Börjes barnbarn

föralltid

Genrep

Dagen började med lite jobb. Fick vara med och assistera på syslöjd med treor. Först hämta barnen från skolan, följa de till slöjden, vara med ordinarie och hjälpa till och sen följa de tillbaks till skolan. Sen likadant med andra halvan av klassen.

Slutade 11.00 och drog då ut på turné till stadens matbutiker på jakt efter ljus. Började på Willys. Stötte på farmor och fick skjuts en liten bit till ÖoB och Netto. Svepte igenom Skokanonen när jag ändå var i närheten. Tog bussen till Coop forum. Och bussen tillbaks mot stan för ett besök på ICA maxi. Med mig hem fick jag ljus som jag letade efter + lite extra glitter och även nya julgardiner. Lagade och åt mat. Tog givetvis bussen =P till badhuset...

Genrepet körde igång och jag blev otroligt besviken på de äldre simmarna som var med i luciatåget. Ingen började sjunga och de tog knappt i på sången. Det blev allt annat än bra. Vattenbaletten gick helt okej förutom några mer eller mindre fel.

Tyvärr är jag inte alls taggad inför imorgon. Det känns inge bra alls. Det kommer bli bra. Absolut. Men det bara känns blaahaa efter kvällens genrep. Bristen på snön gör ju inte saken bättre. Kom igen nu! Lite snö kan vi väl få ändå?? Ska försöka ta mig upp hyfsat tidigt imorgon och pynta lite mer här hemma, hänga upp julgardiner, stryka tärnornas band m.m med julmusik på hög volym.

Då kanske stämningen infinner sig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: