Börjes barnbarn

föralltid

2010

Dags att summera året som gått.

Januari: Tadionella "Fångarna i badet" för KSF. Jag kämpade med de sista uppgifterna på min inriktningskurs. Innedagar på KAU. Let´s Dance och SYTYCD följdes på tv. Provade Body Pump första gången(!) Startade upp specialpedagogikkursen.

Februari: Åkte till Sälen med älsklingen. Min andra termin som Funky instruktör tog vid. Melodifestivalen följdes på tv. Afro började på Colluseum. Åkte pulka med Wille. Årsmöte för KSF och jag gick med i styrelsen, så det blev ett styrelsemöte kort efter årsmötet och sen även ett möte med WSF. Fyllde år, men nämnde visst ingenting om det i det inlägget från dey datumet(?) Haha. Förneka åldrandet eller? Älsklingen hade en överraskning till mig i present. Riktningen var Stockholm, och det var allt jag visste =P Spännande!

    

Mars: Simons överraskning var en kryssning till Åland med Cinerella =D Anna Bergendahl vinner Melodifestivalen. Fick mina hål lagade hos tandläkaren. Körslaget och Så ska det låta följdes på tv, och play-kanaler gillas skarpt. Let´s Dance final mellan Claudia och Mattias. Tjejkväll/girls night på Wickan. Fick min Funky Kidz licens! =D Innedag på KAU.

April: Mycket vardag med plugg och inte plugg, badhus, funky, massa tv och lite träning. Första mc-turen för året - en kort, alldeles lagom tur. Såg Misconduct på statt. Letade vårtecken. Bokade tid hos en ny frisör. På valborg överraskade jag älsklingen med en picknick. Köpte lite vin, färdiggrillad kyckling, grönsaker och dipp mm. Så gick vi ut till sandviksudden och satt där och myste <3

    

Maj: Startade upp maj med hönsparty hos Kristin med tacos och ett besök på Woodys. Final i Körslaget mellan Picasso och Moraeus. Jag hittade min frisör. Hon är bäst. Rapportskrivning i specialpedagogikkursen. Vårmarknad. Mycket badhus, där jag även simmade själv lite grann. Middag med  styrelsen. Funky Kidz show och aftershow/fest. Fest hos Jani (bygga torn kvällen med roligt kortspel). Skicka iväg älsklingen på "roll out" - flyguppvisning och flygsimulator som 25-års present. Eurovision Song Contest, grattis till tyska Lena med Satellite.

Juni: Gick på Rising Stars och saknade dansen. Innedagar på KAU, ochc jag sov över. Vi drog ut och käkade på Glada Ankan på kvällen efter första dagen. Kusinen Marcus tog studenten. Personalfest med Colluseum. Småsykonens skolavslutning. Följde lillebror till sommarsimskolan. Tävling och avslutning för mina simgrupper. Midsommarfirandes först med familjen och på kvällen hos Robin & Nina. Midsommardagen blev det hos Nettan & Andreas. Sol och bad. Plöjde serien Candy candy.


      

Juli: Sol och bad. Hundvaktade Milla när brorsan flyttade. Bones & CSI & sytycd. Avslutning sommarsimskolan. Grillning. Promenader. Barnvakt till Sofias kidz när hon gifte sig. Lyckades ta mig iväg till barnmorskan och få nya p-piller. En biltur till Mariestad. Träffade vakta-grejer badkamrat. Lämnade blod och fick en karaff.. får icke spara pengar längre när man lämnar blod. Köpte Lilla loggen (viktigt!) Haha. Nä. Men bästa kalendern enligt mig. Lite fester. Firade ett år som förlovade. Putte i Parken med syrran & co.

             

Augusti: Ännu mer Putte (axelbandsväska, godaste jävla revebsspjällen, lillasyster med storasyster, b ä s t). Smulan blev våran. Hade hemmafrukväll med den bästa --> Barry White och Minttu Black. Förvirring vid kursstart (inbjuden till en och info om en annan) Fick besked om att vi kanske inte skulle köra Funky. Uppstart med simgrupperna (med fel tider + utomhus eftersom badet var stängt för renovering i början på hösten). Husesyn. Packa för husflytt. Visa lägenhet. Bliss utbildning i Stockholm. Boda Borg med Anneli och Emelie, min present till dem. Flyttade till hus. Tillsyn och överlåtelse av lägenhet. Dansfeber och Fångarna på fortet på tv. Rydell & Quick på statt.

        

September: Svenska & Matematik var nya kursen. Innedagar på KAU. Uppstart med Funky Kidz. Alkohol och skvaller med Natalie och Sofia. Lägenheten blev såld. CC dance. Fick förlängt på p-pillren. Utgång på nya Nightshift. Funky Kidz start i Kristinehamn. Köpta cykel, min vita hingst. Lite VFU besök. Lämnade cellprov.

Oktober: Tjejkväll, första festen i huset. Lite VFU besök. Magnus Betnér! Styrelsemöte. Funkymöte. Luciadoppsmöte. Började dansa street och ragga på Karlskoga Dans Center. Mycket dans. Robinson på tv. Innedagar på KAU. Halloweenfest.

  

November: Ung och bortskämd, Så mycket bättre och Doobidoo på tv. Vakta böcker på Bokens Dag. Mycket av allt. Snön kom. Strul med lokal till Funkyshowen. Började öva med luciatåget till Luciadoppet. Ett besök hos min frisör. Lagt pussel. Lite spinning. Lyssnade på Andreas band. Snöänglar med Jarmo =P Provade Zumba. Lyssnade första gången på Jay Smith och fick orgsam, typ. Lokalen till Funkyshowen brann, vilket innebar att ringa massa samtal men det blev en Funkyshow trots allt följt av aftershow.

    

December: Dancenight på Colluseum. Luciadoppet. Funkyshow i Kristinehamn. Extra dans med street och ragga följt av dansuppvisning. Krockade nästan med Paolo Roberto. Syskonfest med glögg, pepparkakor och lussebullar mm. Kämpat med projektboken i matematik-kursen. Mamma fyllde år och fick biljetter till revyn Hjalmars Nyårskrock. Julhelg med massa mat och umgåtts med familjen. Köpte ny dator. Plöjt och skrattat åt Pensionärsjävlar på kanal5play. Och nyår firades hemma hos oss i vårt hus =D

   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: