Börjes barnbarn

föralltid

Stockholm

Alltså det där med att plugga innan Stockholm gick ju sådär =P Jag pratade mestadels med en simmare/vän på facebook chatten. Go tjej --> Olivia.

Älskling kom hem kring 15. Då var jag nyduschad och hade så gott som packat klart. Vi slängde oss in i bilen snarast möjligt och åkte iväg. Dumpa nycklar hos våra päron som skulle titta till Smulan när vi var borta. Och iväg vi for. Resan gick fin fint. Hittade hotellet ganska smidigt, thanks to gps. Något som fascinerade oss på vägen dit var när skylten "Inga dubbdäck på ....vägen" dök upp. Jaha? Vilken väg åker vi på då? Jaha. Vi åker redan på den vägen. Hur fan hade de tänkt att man skulle göra? Stanna och plocka av däcken? En sidoväg hade man ju redan passerat när skylten kom. Smart. Framme vid hotellet så checkade vi in lite snabbt och smidigt. In med väskorna på rummet och iväg mot tunnelbana --> spårvagn och slutstationen --> Cirkus!



We will rock you - Så sjuuuuuukt jäävla bra! Det tryck och den feelingen som spreds i hela Cirkus när Galileo (Bruno Mitsogiannis) smekte ut de första orden i I Want to break free, var ju helt magisk. Hm, det går inte att beskriva i ord hur bra det var. Fan. Jag vill se det igen! Ett annat magiskt ögonblick var när Ozzy (Anna Lidman) och Brit (Henrik Orwander) körde I want it all. Och så självklart finalen. När de hittade gitarren och körde We will rock you.  Och avtacket med Bohemian Rhapsody. Bäst bäst bäst bäst bäst. Bäst. =D



Helt tagna efter showen tog vi oss hem till hotellet. Chillade ner med lite tv och slocknade ganska omgående. Lördagen hade vi planerat in Naturhistoriskariksmuseét. Vi var där i juli 2007 och tänkte göra ett återbesök. Denna gången blev det Cosmonova också. Såg filmen Antarktis. Det är mäktigt. Det är nästan så att jag ville ha bälte på mig vid de scener när det svepte över landskapet a´la helikopter. Vi blev kvar på museét hela dagen. Det finns mycket titta på och prova på där inne =D

  
Vi blev lite sugna på att skaffa en mini-häst (gryningshäst) Synd att den är utdöd bara.

 
Jätte-kotte?                                  En av mina gulliga släktingar

 
Vampyr                                        Kortsluta hjärnan med en mix av varmt och kallt

När det stängde tog vi oss bort till bion som låg precis vid vårt hotellet. Valde en film, men det fanns inga platser bredvid varandra. Det kanske skulle bli ledigt när de reserverade platserna blivit bekräftade. Under tiden gick vi till thairesturangen, Orkidé, precis i närheten. Äntligen fick jag min efterlängtade thaimat. Jag sa redan när vi kom hem från Thailand sist att vi skulle käka på thai här hemma, men det har inte blivit av. Gott som fan var det iaf med kyckling, grönsaker och cashewnötter. Lite vin till det. Vi gick tillbaka till bion. Valde en annan film istället. Där fanns det platser. Dock en timme kvar, så vi tog oss hotellet en sväng och chillade. Bion blev Due Date. Riktigt jävla rolig. Jag vet inte om jag har skrattat så här många gånger i en film. Inga gigaktiska asgarv direkt, men ja.. rolig var den =D

 

Tillbaka på hotellet la vi oss i badkaret. Skönt. Sov som en gris sen, vilket resulterade i att vi försov oss lite grann. Älsklingen hade iaf vaknat, men varit duktig och stängt av larmet när han tyckte att det hade ringt för mycket. Och givetvis somnat om. Jag som sov så skönt blev tvärilsk när han väckte mig när han höll på att trilla ner i skarven mellan sängarna. Jag försökte somna om, men insåg att det var helt meningslöst. Efter ett tag började jag fundera på vad klockan kunde vara. Hoppsan. 25 min kvar på frukosten. Och 55 min kvar till utcheckning. Great. Men vi hann =D

Målet för den här dagen var Tom tit. Där spenderade vi hela dagen och bejakade våra barn-jag. Massvis med balla expriment och tekniska prylar, så min älskade geek var nog mer än nöjd. Jag fastnade förstås för sånna där dans-rutor. Pilar åt alla väderstreck som man ska trampa på enligt spelet och i takt till musiken. Där kunde jag ha blivit kvar hela dagen, eller iaf tills konditionen hade svikit mig. Vi hade barnsligt roligt där! =D

 
Leka av oss lite på Tom tit.

Klockan 17 när Tomt tit stängde åkte vi hemåt efter en fantastisk helg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: