Börjes barnbarn

föralltid

Den blomstertid nu kommer..

I tisdags cyklade jag bort till kyrkan i stan och var med på lillebrors skolavslutning. Det är rysningar i kroppen och tårar i ögonvrån pga minnen från när jag själv slutade skolan i kyrkan. Underbar och fin tradition tycker jag. Började sjunga I denna ljuva sommartid. Lite tal från prästen och rektorn. Alla klasser sjöng varsin sång. Sen blev det dessutom nationalsången, Du gamla du fria, som de tydligen hade på prov nu. Dock bara en vers(?!) Mycket onaturligt att bara sjunga en vers. Avslutade sen med Den blomstertid nu kommer. Vacker vackert.

Efter kyrkan åkte vi hem till m&p där vi käkade smörsgåstårta. Mumsigt värre. Mamma gick iväg och var med på största lillebrors skolavslutning. Han slutade ju nian, den grabben! Jag var hemma och passade de andra två. Otåliga blev de ganska snart eftersom vi skulle äta jordgubbar när mamma och brorsan kom hem =P

Sen hade jag min yngre simgrupp och avslutade kvällen med säsongsstarten av So you think you can dance! Woohooo. Glad tjej =D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: