Börjes barnbarn

föralltid

Esc2011

Veckorna går både trögt och alldeles för fort. Eller så är det nog jag som är trög. Examensarbete är inte kul. Längtar tillbaks till grundskolan och gymnasiet. Det var tider det. Förutom ignorera examensarbetet så har jag mina simgrupper, tränar lite och slappar. Middag med styrelsen i onsdags på Harry´s. God mat.

Igår var det sista dagen på städveckan här i området. En granne kom och skulle låna garagenyckeln så de kunde måla. Jag satte inne och kollade på play och kände mig allmänt tafatt. Lite svårt att bara gå ut och "tjabba tjena hallå" och hjälpa när man inte känner en käft och inte någon koll vad (eller hur) man ska göra. När jag var ute med Smulan så kom grannen igen och sa att jag kunde komma ut och hjälpa en annan granne. Tackar tackar. Så jag gick ut och bekantade mig med henne. Sopade lite grus och skvallrade =P Haha. Sen blev jag presenterad för lite fler. Trevligt trevligt. Blev sen färska bullar (yummie!) och grillad korv. Hjälpte sen till och skyffla jord och täckbark. Då fick jag lite + i kanten av vice värden/vakmästarens man =P haha. Bäst. Sen var jag tvungen att svika och dra till badhuset.

På kvälllen sen skulle jag och älskling passa Folke. Kollade på Eurovision Song Conntest där också. Grattis till Azerbaijan. Jag tyckte de här var relativt bra: 3. Sverige 10. Tyskland 11. Storbritannien 21. Finland 22. Ungern. De här var helt okej också 7. Grekland 9. Georgien 23. Spanien 24. Estland. Annars var det rätt halvdant.

Idag är det Utmanar-tävling i badhuset med mina små. Det ska bli kul och jag hoppas att det är många som kommer vara med. Nu när det äntligen är 25:or. Annars är det typ bara 50:or. Tränarmöte efter det. Sen är det ny vecka och då är det fullgas...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: