Börjes barnbarn

föralltid

Ogillar att vara sjuk

Dum som jag var så tog jag aldrig något piller för min feber igår. Vilket jag borde gjort, insåg jag efter att ha haft feberfrossa och haft märkliga drömmar i sisådär 3-4 timmar. Då tog älskling kommandot och hämtade ett piller åt mig. Följt av att jag sov sött.

Idag åktetill badhuset peppade och redo. Ledarna är suveräna och gjorde ett bra jobb, i vanlig ordning. Jag hade överblick från kanten och försökt dölja att jag var sjuk. Men tydligen så var jag sämre på det än jag trodde. Efter halva tiden försvann min röst så gott som helt, jag var kokthet så svetten flödade och pannan var blank. "Emma, åk hem och sov!" sa de till mig.

Mjaa, skulle bara äta lite och kolla på Timeout, Mannen som talar med hundar, Idol och Fångarna på fortet.

Jag oroar mig lite för morgondagen. Söndag. Min långa dag. Hur fan ska jag lyckas leda två barndansgrupper, en simgrupp, styra upp simskola och dansa själv - med feber och utan röst?

Nej, ett piller och hoppa i säng kanske? En bra början.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: