Börjes barnbarn

föralltid

Grattis

Till mig själv. Blev 25 år i söndags. Det får firas här i bloggen med en bild på mig själv när jag är som lyckligast. Och om jag får säga det, så var höjdpunkten på dagen när jag fick gå och dansa på kvälllen efter ett alldeles för långt sportlov. Som jag längtat. Dansen betyder så mycket att jag knappt förstår det själv. Kändes så tomt när jag inte fick dansa på sportlovet.



Födelsedagen på Haiku:
Firade mig själv
Här hemma med kalas
Nu ett år äldre

Höjdpunkten var dock
När jag fick dansa igen
Lycklig i hjärtat

Jag tror jag läste någonstans om Haiku idag. Och fick bara lust att testa lite. Jag minns att min lärare skrev att jag var "Haiku-mästare" när vi skrev dikter på gymnasiet. Tänk vad lite uppmuntran kan göra för intresset.

Skrev en sammanfattning om dagen idag på Haiku:
Badhus på kvällen
Som vanligt på tisdagar
Annars massa play


Var tvungen att ta en till:
Nu blir det sängen
Gäspar med trötta ögon
Godnatt och sov gott

Kommentarer


Kommentera inlägget här: