Börjes barnbarn

föralltid

Melodifestivalen



En del skitlåtar har det varit i delfinalerna, men det var riktigt bra låtar som kom vidare till finalen. Jag gillade nästan allihop, mer eller mindre. Med nästan menade jag - alla utom utom Flinck och Ranelid.

1. "Shout it Out" – David Lindgren
2. "Jag reser mig igen" – Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
3. "Mystery" – Dead By April
4. "Why Start a Fire?" – Lisa Miskovsky
5. "Baby Doll" – Top Cats
6. "Euphoria" – Loreen
7. "Soldiers" – Ulrik Munther
8. "Mirakel" – Björn Ranelid feat. Sara Li
9. "Why Am I Crying?" – Molly Sandén
10. "Amazing" – Danny

Men Loreen kändes som min favorit. Det var snudd på rysningar när hon sjöng. Och sen kände jag lite extra för Dead by April. Jag gillar deras stil + att jag tycker det är superkul att det har börjat bli sån spridning på stilar i Melodifestivalen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: