Börjes barnbarn

föralltid

Show

Underbart!! <3
En hel dag med underbara människor och massa dans. Rebecka var snäll och hämtade upp mig. Strax efter 11.30 var vi där och började plocka i ordning alla kläder, fixade hår och smink. Samling 12. Vid 13 var det dags för första föreställningen - "Disney - en magisk värld". Den här terminen var jag med i fem danser - Pirates (show), Aladdin (disco), 101 dalmatiner (street fortsättning), Knatte, Fnatte, Tjatte (street nybörjare) och Narnia (show). Och det var lite stressigt mellan ombytena, men såååå roligt =D I pausen mellan akterna fick jag ställa upp på en intervju med Tvärtsnytt som var där och filmade. Jag kom dock aldrig med på intervjun, men jag skymtade förbi en kortis i en av danserna. I pausen mellan föreställningarna gick några av oss och köpte blommor till danslärarna och mat till oss själva. Sen var det dags för föreställning nummer två vid halv fem. Woohoo, mer dans! Mamma, Simon och syrran kom och tittade. Simon var snäll och filmade alltihop, så jag har kunnat titta på allt. Så kul och lärorikt att titta på de egna danserna. Glad och nöjd efter en fantastisk show.

Vardagen kom sen alldeles för fort. Men det blev en mjukstart med teater med år 6 och lite matematik. Nu i dagarna två har jag varit på högstadiet, samma skola, klasser och ämnen som förra veckan. Det var skönt. Lite förändringar blev det, men det har gått fin fint. Imorgon, fredag och måndag ska jag jobba på min VFU-skola. Kul kul.

Igår var jag lämnade blod. Sist rann det dåligt, så den här gången skulle vi prova den andra armen. Om det rann dåligt där också så är det ju inte så stor idé att lämna blod. Men den här gången var det full fart. In och ut på blodcentralen på 15 min kanske.

Nu tänkte jag kolla ESC semi 1 på play. Och sen ska jag försöka komma i säng tidigt. Det var riktigt segt att gå upp imorse.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: