Börjes barnbarn

föralltid

Thailand 1-2 april

Annan(as)dagen måndag 1 april
Började vid poolen. Simon gick upp lite före. Jag hade börjat drömma lite mysko. Bland annat om att jag följde med Tottenhamsupportrar på flera matcher med klubbens färger, halsduk oc hela kittet. Va fan? Var kom det ifrån? Vid lunchtid åkte vi ner till Market Village och käkade på Pizza Company. Helt ok gott, men vi fick en pizza i taget. Simon höll på att flippa. Nog för att det knappast är kul att vänta men då är det bara att dra av på dricksen och skita i att äta där fler gånger. Minus i kanten fick de av oss iaf.
 
 
Köpte presenter till mamma och syrran. Gick in på Home Pro på vån 2 för att kolla tvättmaskin. Den vi hade kollat på skulle de inte få in förrän på fredag. Dessutom var det bara kalltvätt på den. Nja. Vi gick till Stackbucks för att tänka på saken över lite fika samt ringa/smsa Simons farsa för lite råd. Den här gången fick jag chokladkakan som jag egentligen ville ha förra gången och tog en Mangojuice drink till. Fresh. Simon tog en chokladcookie och kaffe.
 
 
Upp till vån 3. Jag ville ha ansiktsmassage. Slutade med att vi båda tog varsin Facial Treatment. En timme för 700 baht. Varsitt bås. Lugnt. Lite musik. Framförallt, inget tjatter. Proffsigt och kostade förstås därefter, men lätt värt det! Five steps, berättade massören. Först nån rengöringskräm som masserades in en stund, och tvättades bort. Sen något som förmodligen var mild peeling. Masserades in och tvättades bort. Sen någon välgörande kräm. "Mango, thai herb, good for skin, massage" var det jag uppfattade av hennes förklaring. Med den krämen blev det längre och djupare massage. Så skönt! Krämen tvättades bort och så pendlade hon på något lite tjockare. En ansiktsmask, antar jag. "15 minutes", sa hon och smög ut. Fick ligga och filosofera en stund. Masken togs bort och på med lotion kombinerat med massage i både ansikte, hår/huvud och nacke/axlar. "New face", avslutade hon med. Tack och hej. Det var jävligt skönt. Så nu har vi både nytt ansikte, nya fötter och en ny kropp =D
 
 
Vi hade fått svar från Simons farsa och gick ner till Tesco/Lotur på vån 1. Högg en tvättmaskin där. Delivary tomorrow, hade de där. Tvättmaskin - check. Köpte torkad ananas där inne också. På självaste ananasdagen. Höhö. Va fan. Måste ju fira någon form av thai-påsk.
 
Dumpade av oss grejer hemma, drack vatten, kisspaus och drog sen iväg för att återigen leta efter Black Mountain Waterpark. Åkte rätt håll från början den här gången. Bra bit dit. 600 baht, öppet 10-17. På onsdag, bestämde vi att vi gör ett besök där. Åkte hela vägen runt berget så vi kom ut nere i stan. Stannade där nere och började med ett besök på Sunshine Internet. En gubbe där inne började prata med mig. Han ogillade bytet av hotmail till outlook. Han förstod inte nya upplägget, så jag visade honom lite och förklade. På engelska. Vilket för mig kändes helt normalt. Simon tyckte att jag var knäpp som pratade engelska. Med en dansk. Men va fan! =P Jag fattade ju inte vad han sa, och hade inte noterat vad han pratade för språk. Jag tyckte det lät lite tyskt.
 
Mat käkade vi sen vid änden på nedre delen av nattmaknaden. Chen, hette stället. Fokus på fisk hade de där. Så Simon vågade sig på en firre. En röd snappare.
 
 
Strosade genom nedre delen av nattmarknaden och jag köpte t-shirtar till pappa, Julle och Wille samt en till grej till mamma och syrran. Köpte även hela fem klockor med gummi/plastarmband till mig själv. Lila, rosa, vit, svart och grön. 1000 baht. Nu har jag klockor så jag klarar mig =P Och kan matcha min olika outfits ;-) Eller byta efter hurmör, snarare.
 
Tisdag 2 april
Vid 9 gick vi till poolen för ett kort dopp. Det blev ett kort dopp eftersom vi skulle hålla oss hemma mellan 10-13 och vänta på leverans av tvättmaskinen. Medan vi väntade satt vi på altanen och läst och åt frukt. Kring 12 kom de med maskinen. Simon kopplade in den direkt och startade igång en tvätt.
 
Käkade på All in Hua Hin. Dyrt men gott. Tog efterätt på Stackbucks. Delade på en kanelbulle och en brownie. Jag tog mumsiga White choco mocha och Simon testade en Caramell. När vi nästan precis var klara kom de ut med ett litet smakprov till alla oss där inne. Smakade chokladsockerkaka. En stund senare kom de ut igen, och den här gången med den kalla varianten av White choco mocha i en pyttminisupergullig mugg. Riktigt gott och svalkande
 
 
 
Hem till poolen. Hängde upp tvätten och drog till massagen. Den närmast bensinmacken verkade ha stängt, så vi tog den ett stenkast därifrån. Bra pris där med. De tryckte inte alls hårt, utan det var mer avslappnade. Skön som omväxling mot förra massagen som var tortyr i jämförelse. Massagen i ansikte, nacke, axlar och med den klassiska vridningen. Skönt. De pratade här också, men i låg ton så det störde inte. Inget fnitter. Fick också gott te. Precis när vi skulle gå frågade massören var vi kom ifrån. Sweden. Hon misstänkte det, sa hon, och sa "hejdå" på svenska till oss när vi gick. Plus i kanten får de av oss.
 
Simon var sugen på film och mat hemma, så vi åkte ner till marknaden. Dock var inte filmfarbrorn på plats, så Simon fick ta en film hemma. Jag valde hellre att sitta ute på altanen och läsa med två kalla cider, subwaymacka, kaka och choklad.
 
 
 
Avslutade kvällen med en duch och peeling, så jag skulle ha fräsch hud att smörja in solkräm på inför onsdagens utflykt till vattenparken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: