Börjes barnbarn

föralltid

Äventyrspark och Liseberg

Två veckor jobb har passerat. Därav inte mycket till uppdatering i bloggen. Så här kommer en liten tillbakablick:

Äventyrspark torsdag 25 juli
Vi drog iväg på morgonen mot Äventyrspark vid Sörsjöns camping utanför Norrköping. Riktigt fint område var det. 11 fick man börja klättra och vi var där strax innan. Tog en nervöskiss innan och fick sen våra säkerhetslinor och en genomgång.

Banorna finns i färgerna gul (2, grön, blå, röd och svart. Gul lättast på 2 meters höjd och sen ökar höjden och svårighetsgraden upp till svart som är på 15-20 meters höjd.

Jag trodde ju när vi åkte iväg att jag skulle få hålla mig på gula banor, men jag vågade mig upp i både gul, grön och blå. På den ena blå så var min gräns nådd. Jisses vad adrenalinet pumpade i mig. Var helt skakig efteråt. Stolt är jag över mig själv. Trodde verkligen inte att jag skulle våga så mycket som jag gjorde. Himla kul att utmana sig själv. Simon gav sig på de röda också, men han var inte kaxig nog att våga sig på en svart.

Vi åkte även den långa linbanan på 375 meter, som går rakt över sjön. Den var härlig, så den åkte vi några gånger var. Simon hade sin filmkamera på hjälmen och filmade när vi åkte linbanan. Fränt. Vi filmade också några klättringar. Dock blev vinkeln inte så bra när vi klättrade tillsammans eftersom det oftast filmade min rumpa.

Bortåt kl 15-16 nånstans var vi klara och packade in oss i bilen och tog sikte på Göteborg. Vid Jönköping började molnen bli riktigt mörka på himlen och det mullrade och blixtrade. Några stänk fick vi på oss, men inte mer än så. Läste dock på nätet dagen efter att det hade kommit hällregn och just den vägen vi hade åkt på var helt översvämmad. Flyt ska man ha.

Göteborg fredag 26 juli
Vi kom frma till hotellet på kvällen. Tog en dusch och begav oss ut på jakt efter en restaurang. Lite vin och god mat. Strosade lite på avenyn innan vi gick tillbaks till hotellet och slocknade ganska omgående.

Gick upp vid 8 kanske för att få lite lugn och ro vi frukosten. Mumsig hotellfrulle. Gött gött. Tillbaka till rummen för att packa och slappa lite innan vi drog iväg till Liseberg som öppnade vid 12. Vi åkte de flesta karuseller för äldre barn, som oss =P Jag fegade ur på Atmosfear och Uppswinget. Så Simon fick åka Atomsfear själv.

Vi var kvar tills Liseberg stängde vid 23 och bilade hemåt. Dagen eller om det var dagar efteråt vårt besök så kom även hällregnet till Göteborg, och stora delar, bland annat Liseberg var översvämmat. Som sagt. Flyt ska man ha.