Börjes barnbarn

föralltid

Dikt

Jag körde allt balance i torsdags. Så skönt. Åkte hem, åt och duschade. Fick frisstiden flyttad, så jag var där vid 12 istället. Mycket nöjd med framförallt färgen. Precis som jag hade tänkt, även om det inte riktigt framgick när jag förklarade kände jag. Hon kan sin sak, min frisör =P Fredag blev det jobb. På kvällen lite mat, mys och Bones. Och idag har jag varit på lille Theos fina dop. Jag och syrran hade fått frågan om någon av oss kunde läsa en dikt på dopet. Vi bestämde att jag skulle läsa. Lite lätt nervös sådär, när jag väl kom till kyrkan. Det gick riktigt bra, även om prästen kom fram och stod precis bredvid mig med Theo, och jag fick ögonkontakt med sötnosen. Var rädd att tårarna skulle komma då, men jag lyckades läsa klart hela dikten utan snyftningar =)
 
Så kom du då till oss, du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Men ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.
 
Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
du fångar all ömhet omkring.
Små fötter och fingrar, din hud och din doft,
så underbart skapat allting.
 
Ditt liv ska vi följa,
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
är vi din tryggade borg.
 
Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara.
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara.
 
Jättefin dikt hade de valt. Det känns fortfarande lite konstigt och ovant att jag är faster till två fina pojkar. De passerade halvåret för bara några dagar sedan. Snacka om att tiden går fort.
 
Well well... Nu har jag käkat och kollat på delfinal 3 av Melodifestivalen. Mannen nördar vid datorn ikväll, så jag funderar på att ta någon chickflick och titta på med lite vin, brie och choklad. Tända lite ljus också =) Sound like a plan. Ska bara lyckas välja någon av alla filmerna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: