Börjes barnbarn

föralltid

Trött

Riktigt trött har jag varit idag. Kom i säng lite för sent igår. Och när klockan ringde så orkade jag inte ta mig upp. Hann inte få i mig någon frukost. Lunchen blev i mindre variant så jag skulle hinna med bussen till blodgivningen.
 
När jag stod och väntade på Simon utanför lasarettet stod den en kvinna vid bankomaten och frågade om det fanns något swedbankkontor i stan. Bankomaten hade tagit kortet för henne. Stackarn. Hon berättade att hon precis hade skrivits hus från lasarettet. Hade inte en krona på sig och ingen mobil hade hon. Snacka om jobbig sits. Hennes dotter bodde en bra bit bort och hon visste att hon hade en vän som bodde på en gata i närheten, men hon visste inte vilken lägenhet. Jag hjälpte henne och ringa till banken. Telefonkö. Förstås. Sen tänkte jag att jag kunde lika gärna hjälpa henne in till stan med mitt busskort. Rentav följa med henne. I samma veva kom det en annan kvinna och skulle hämta ut pengar, och hon fick det hela förklarat för sig. Hon skulle åka in till stan, så den första kvinnan fick åka med henne.
 
Simon kom och vi åkte och handlade. När jag kom hem ringde mamma&pappa och berättade att pappa kraschat med bilen. Hela fronten i smulor, men pappa var hel <3 Tack och lov! Tur i oturen hade han, flera gånger om. Tur att det var lite trafik. Tur att det var halt, så bilen inte voltade, bara snurrade. Usch och fy.
 
Försökte hålla mig vaken, men tillslut gav jag upp och sov en stund innan dansen. Disco idag. Som gick sådär. Det var himla kul, men lite kluriga steg. Simpla egentligen, men det bara blev fel för oss allihop. Vi skrattade, suckade, svor och skakade på huvudet åt oss själva =P
 
Ska hoppa i säng nu och få mig ordentlig sömn. Ska försöka läsa några rader i en bok innan ögonen faller ihop.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: