Börjes barnbarn

föralltid

2012

Januari
Inledde 2012 med att vara sjuk, men jobbade på ändå som vikarie och då framförallt på SFI. Min egna dans på KDC startade upp och jag fick den glada nyheten att vi skulle vara pirater på avslutningen. De sedvanliga mötena inför uppstarten av nytt år och termin drog igång. Bland annat tränarmöte följt av besök på Boda Borg, där jag hamnade i det äldsta laget. Eh va? =) Hur gick det till?
 
Februari
Fortfarande lite sjuk. "Little Anna" fortsätter vikariera på SFI. #AdamLive blev nya favoriten och det följdes slaviskt på tv och twitter. Fyllde 25 år och det firades med Spamalot på Oscarsteatern i Stockholm.
 
 
Mars
Möte med banken angående huset. Hittade vårtecken vid husknuten och grejade i vår trädgård. Loreen vinner Melodifestivalen. Var vikarie på högstadiet för första gången. Blåste förändringsvindar i badhuset --> storm varianten. Träffade Angelica och lille Jack i Örebro. På tv/play visades bland annat "Så ska det låta" och "Gladiatorerna".
 
April
Fortsatt vikarierande och  gjorde även en längre period på SFI. Gick på vårpromenad, med Milla och senare med Folke. "Let´s Dance" var kvällsunderhållningen på play och tillsammans med flera avsnitt av "Walking dead". Påskmaten åt hos farmor i vanlig ordning. Gick på date med Anneli och Emelie. Hade avslutningskalas med mina barndansgrupper på Colluseum. Firande "Dansens dag" den 29 april med disco och zombie i Folkets Hus tillsammans med massa andra dansare. 
 
 
Maj
Vikarierat på alla skolor utom en. Pysslade ihop showkläder. Hade genrep följt av dansföreställning med temat "Disneys magiska värld", men dansen var inte slut bara för att det var avslutning. Fortsatte dansa sommarkursen där vi testade par och grupp i både street och disco. Möte med vår bankman. Grillade och tittade på "Let´s Dance" och finalen i ESC där Loreen krossade allt motstånd. Utmanartävling med simmarna och även avslutning i badhuset där jag fick en värmande present av en simmare. Bjöd mamma på Rising Stars med gästspel av komikern Per Andersson i Nobelhallen. Vann 1 kg kaffe =P
 
 
 
Juni
Ansökan till ett jobb inskickad efter en känslo- och tankemässig bergodalbana. Jag blev kallad till intervju och kort därefter fick jag beskedet att jobbet var mitt. Jag skrev också på papper för Träningslagret där jag skulle börja instruera i barndanskonceptet där. Påbörjade sommarjobb på SFI med syrran. Under sommaren firades att kusinen tagit studenten och självklart midsommar. Som sommarpresent fick jag cykeln snodd dagen före midsommar. Midsommar firades först med min familj och sen med sambons mamma där vi spelade kubb och gick tipspromenad. Lite mer festligheter blev det i form av tjejfest med fina flickor som slutade på Rosenström på statt. Outfit: Klänning och ljus slingor i håret. Åkte även till Karlskoga-festen med syrran för att titta på Loreen och Rydell&Quick tillsammans med resten av stadens invånare, även mor, far och lillebror.
 
 
 
Juli
En ledig månad. Den utnyttjades till fullo med träning i massor på Träningslagret för att testa alla pass bla. trx och easyline. Men framförallt så friendboostade jag mig med en grillkväll med "funky" gänget, fest med järngänget, mys med Angelica & Jack, minigolfade med Anneli & Emelie, afro/lunch med Sofia & Rebecka. Dansnerverna stillades med SYTYCD. Jag bejakade mitt kulturella sinne och tittade på Madicken i Björkborn. Jag fick också leka av mig med lillrbror på Lek&bus-landet. På kvällarna plöjdes "Big Bang Theory". 27 juli var det 10 år sedan jag och älskling träffades och dessutom 3-årig förlovningsdag. Det firade vi med restaurangbesök och hotellnatt i Norrköping följt av besök på Kolmården. Jag skrev också på anställningsavtalet för mitt nya jobb.

förlovningen 27 juli 2009
 
Augusti
Månadens höjdpunkt var att bli faster till mina fina brorsbarn Viggo och Theo. Sofia bjöd med mig på en kombinerad tränings- och sightseeing-dag i Filipstad. Jag fick lite kvalitetsmys med Anneli i Ekmansdalen. Jag påbörjade min halvtidstjänst med simföreningen och gjorde även sista veckan på sommarjobbet. Blev erbjuden ett fast vikariat på 60% på komvux som jag tackade ja till. Löneförhandlade och började jobba bara dagar efteråt. Åkte även på Abs.show kidz utbildning i Stockholm. Betade av mötena inför uppstart av höstterminen och påbörjade en tuff termin med 110% jobb.

 
 
September
Tränade in barndanskoreografier och hade uppstart med Abs.show kidz. Dansade ragga med Sofia. Fick veta att det blir ännu mer dans på KDC i form av ny dansstil och en extra dag. Beställde snygga kläder från KDC, men även nya fräscha klubbkläder till KSF. I jobbväg blev det lunchmöte med chefen och kollegan samt ett träningsläger med styrelsen i Sunne på Selma Spa. Där stängde jag nattklubben med dansglada Christian, Ebbe och Anna. Glömde sätta larm och vaknade 3 min innan samling. Skills. Det blev också lite kalasande för farmor som fyllde 75 år och så hade jag mysigt tjejsnack med fina Nettz och Veronica.
Oktober
Genomförde en simlärarutbildning i SLS regi och efter en promenad i regnet blev jag lite sjuk. Det började ta på kroppen att jobba 110% Umgicks med Anneli på stan och fick lite ny energi i rättan tid. 
 
November
Besökte polisen och fixade nytt pass, som resulterade i 2 cm länge. Med nytt pass i handen så bokade vi en resa till Thailand (25 mars åker vi!) Hade en träff med chefen och påbörjade policyn. Påbörjade också min praktik på simskolorna. Höll i en egen simlektion med de allra minsta och fick lite inspiration. Utmanartävling för mina egna simmarna. På väg till jobbet vurpade jag med cykeln i halkan. Det resulterade i rejält svullet knä och jag blev lite läskigt snurrig i huvudet. Stunden var också kommen för att filma barndansen. Jag hade mitt första genrep och show med Abs.show kidz, som gick kalasbra. Jag var på danstävling i Örebro för att heja fram KDC´s duktiga dansare. På den lilla lediga tid som jag försökte sno åt mig så tittade på "X-factor" på play eller läste "Matrevolutionen". Läsningen inspirerade till nystart med LCHF. November avslutades med att titta på Luciadoppets genrep från läktarplats. 
 
 
 
December
Intensiva månaden inleddes med tjejfest med Nettz, Alexandra och Jessica. Jag var på Viggos namngivning i Örebro. Därefter avlöste avslutningarna varandra. Först ut var Luciadoppet som jag växelvis tittade/assisterade på. Simskolorna hade sin avslutning. Jag fick äntligen se "Dirty Dancing" på Chinateatern i Stockholm. Fantastisk avslutning med KDC under temat "Årets adventskalender - julkul". Vi hade ett sista finalmöte på banken. Jag gjorde min sista dag på komvux och blev avtackad med blommor. Hade även ett lunchmöte med chefen och kollegan för att summera terminen som gått (alldeles för fort!) och blicka framåt.
 
  
 
2012 avslutades på bästa sätt med mysig julhelg med familjen. God mat, lite sällskapsspelande och framförallt bara vara. Precis vad jag behövde efter ett galet intensivt år.
 
Det nya året firades in med bästa gänget hemma i vårt hus. Jag krossade mitt eget personliga rekord i att vara vaken sent. Med råge. Kvart över åtta, när grannen åt frukost, gick jag och la mig.
 
GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: