Börjes barnbarn

föralltid

Nationaldagen

Riktigt kul var det på dansen igår. Vi har fått ett gäng steg som vi nu, två o två, skulle sätta ihop till par-street. Blev en utmaning att tänka i par och vända och vrida på stegen så att det skulle funka. Nästan så jag dansade vägen hem av endorfinkicken.

Idag var jag ledig eftersom det är Sveriges dag. Jag började firandet med att ta rejäl sovmorgon följt av lunch och film. Sen gav jag mig på att måla räcket.



Älskling har varit hurtig värre och målat träpanelen på "taket" och bytt plast till uteplatsen m.m. Så det var upp till mig att kirra räcket. Jo. Se hur det går när man har olika sätt att göra saker på. Men det gick bra. Han var t.o.m överdrivet imponerad över att jag ens hade börjat, och han började hjälpa till. Snart var vi klara. Då firade vi, eller iaf jag, med att spela nationalsången och sätta upp vår fina flagga.



Fortsatte fira nationaldagen genom att snabbt dra iväg och ta årets första dopp. Uppfriskande tycker jag. Men inget för badkrukor t.ex. sambon, som tog en evighet på sig innan han doppade sig.



Drog till Ica Maxi för att handla mat. Avslutade kvällen med grillat, vin, choklad och jordgubbar med grädde framför en film.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: