Börjes barnbarn

föralltid

SURT

Bodybalance var självklart underbart. Nu kan de dessutom släcka ner salen, så det blir mysigare och bättre på avslappningen. Åkte hem. Åt och började klura på frågorna. Slumrade en stund. Packa och iväg till medarbetarsamtalet. Vi hinner gå igenom första frågan innan det knackar på dörren. Där står vår förra kanslist och ska använda telefon för att sälja annonser. Idag. Nu. Hon skulle ha kommit i måndags vad jag hörde. Hon var inte där då. Och det fanns ju självklart inte en ledig fläck som vi kunde ta istället. Bara att skjuta upp samtalet. SURT.
 
Fick sätta mig och jobba lite. Inte helt fel det heller eftersom uppgifterna byggs på när jag varit ledig. Tog mina grejer och gick upp till bassängen för att träna gruppen. Idag skulle vi ju vara med i vattnet. Lite taggad faktiskt. Jag kör igång uppvärmningen. Ingen kollega i sikte. Simmarna börja simma lite smått. Fortfarande ingen kollega. En förälder fick hoppa in som badvakt en stund medan jag bytte om. Ingen kollega. Jahapp? Hon hade somnat. Sånt som kan hända vem som helst. Men just idag. Sista träningen innan helgens tävling. SURT.
 
Efter träningen börjar jag stressa ihop lite information som jag ska skicka till föräldrarna om helgens tävling. Hann inte skicka innan jag behövde springa ut till bussen. SURT.
 
Iväg till dansen. Där gick det... SURT! Satte inte stegen riktigt. Kroppen ville inte riktigt. Det är visserligen mitt i terminen och stegen börjar bli många. Men ändå jävligt surt.
 
Dagen har varit lika sur som vädret idag. Regn regn regn. Men nu ska jag balansera upp den sura dagen, men lite sött. En övergullig film med massa kärlek och puttinuttit sött i. Och så lite choklad såklart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: