Börjes barnbarn

föralltid

27

Grattis! Då var man 27 år. Och jag fick en ny vattenmätare i födelsedagspresent...
 
Skämt å sido. Vaknade upp på förmiddagen och hade ett gäng fina grattis-sms på mobilen. Mamma ringde ganska precis efter att jag hade vaknat och undrade vad jag hade för planer med dagen. Vi bestämde oss för en lunchdejt. Så hon tog bussen bort till mig. Medan jag väntade så kom de som skulle byta vattenmätare till grannen. Vid 11-tiden! De skulle inte vara hos mig förrän vid 15-16! Då blev jag lite förvirrad, orolig och irriterad. Jag skulle ju käka med mamma och vi hade tänkt käka på pizzerian. Va fan? Har de sagt 15-16 då ska de väl baske mig komma runt den tiden. Jag gick iväg och käkade med mamma iallafall. Mysigt. Gick hem igen och landade i soffan och lyssnade igenom Melodifestival-låtarna.
 
Strax före 15 ringde det på dörren. En mycket bättre tid att komma på. In och ut på mindre än 5 minuter så det får de + för. Det var sagt att det skulle ta en kvart.
 
Grattis till mig =) En riktigt fin vattenmätare dessutom =P
 
 
Strax efter att de hade åkt så kom Simon hem från jobbet med en fin blombukett.
 
 
Jag chillade lite till i soffan innan jag gick bort till dansen. Ragga idag. Det var kul att vara igång och den dansen sitter nog bäst av alla. Hade slarvat bort lite räkning på några ställen i dansen efter uppehållet. Men det satte sig sen. Köpte med lite nötter och choklad, och tänkte kolla på Chicago som jag varit sugen på att se igen ett tag nu. Det var riktigt länge sen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: