Börjes barnbarn

föralltid

Qx, tävling, klubbkväll

I fredags blev det en soffhäng. Riktigt jäkla seg har jag varit pga lingonveckan. Första framåt eftermiddagen fick jag försöka piggna till. Då skulle vi köra lite kartonger åt Simons farmor som ska flytta. På kvällen blev det x antal avsnitt Criminal Minds med älskling.
 
Lördagen var det återigen jobb och alla mina grupper fick träna inför söndagens tävling. På kvällen blev det delfinal 2 av Melodifestivalen. Betydligt bättre omgång. Mina favoriter gick vidare. Följde självklart de roliga och idiotiska kommentarerna i twitterflödet. Tack vare flödet fick jag veta att det var ju QX Gaygalan så jag zappade över dit. Satt och log varvat med lite tårar då och då. Så mycket kärlek. Det blev mixade känslor. Det kändes bra att bo i ett land där vi ändå har kommit långt, men samtidigt var det lite jobbigt att se orättvisan i andra länder. Svårt att finna ord att formulera mig. Kärlek overload var det iallafall på galan. 
 
Söndagen kickstartade igång med ett sms om att vår speaker till tävlingen hade lite kämpigt att kom hem i väglaget. Jag fick frågan om att hoppa in. Visst. Fast samtidigt. Nja. Skulle lätt kunna gjort det, men jag hade ju tre egna grupper att hålla koll på. Ena hade jag hjälp av Sofie, men de andra två är bara mina. På plats blev det fullt pådrag direkt. Det fullkomligt haglade in anmälningar. Så jag försökte backa upp Henrik, som skötte systemet. Det gick inte riktigt som han ville. Samtidigt tänkte jag febrilt på hur jag skulle lösa speaker situationen. Delegerade till en förälder. Systemet kom igång och tävlingen startade på utsatt tid.
 
Och vilket drag det blev! Jag är egentligen inte så jättechockad. Tidigare hade vi inte datum klara för tävlingarna utan de kastades bara in sådär i sista minuten. Jag har påpekat att vi måste ha fasta datum så alla tränare hinner förbereda och framförallt peppa simmarna till att vara med. Resultatet? 30 st barn från bredden. 30! Och självklart ett gäng från tävlingsgrupperna också. Så många har vi inte haft på Utmanaren på bra länge. Flera insatta föräldrar blev lite tagna, chockade och glatt överraskade.
 
Jag blev glad för att föräldrarna på kanten hejade på riktigt bra. Ofta har det varit stendött på kanten, och en annan har stått och gapat halsen av sig för att försöka få igång något, men utan resultat. Det var också flera föräldrar som hjälpte till som funktionärer. Hela arrangemanget flöt på. Så jag kunde hålla allt fokus på mina egna simmare och deras nervositet/tusen frågor. Och de preseterade suveränt.
 
En mycket nöjd tränare promenerade upp till dansen. Vi tränade på den nya dansen och körde igenom burlesque några gånger. Tyvärr har jag ju missat en söndag och suttit bredvid en, men den nya börjar sitta lite bättre nu. Hem och däckade i sängen.
 
Sov länge idag. Innan jag tog mig ner till jobbet. Fixade och trixade med hemsidan som jag har gjort om lite. Var inte helt nöjd med det jag hade innan. Nu blev lite tydligare och renare. Inte så kladdigt. Efter ett en stund började det trilla in tränare och efter ytterligare en stund dunrade det in både simmare, tränare och föräldrar eftersom det var klubbkväll. Vi hade Arena på plats som visade upp våra klubbkläder m.m. Avsluta dagen med min egen grupp. Gick igenom starttider med de nya och alla simmade på riktigt bra. Starttider är bra grejer. Blev ingen egen simning idag eftersom Sofie skulle plugga och jag har ändå den där jäkla lingonveckan och var inte alltför taggad på att simma ändå. Älskling hämtade och det blev mat och ett avsnitt Criminal Minds. Han ligger i sängen redan och jag har bloggat ikapp igen. Ska spela lite innan jag också hoppar i säng.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: