Börjes barnbarn

föralltid

2013

Dags för en återblick på 2013!
Ett händelserikt år har det varit. Det insåg jag redan efter bara en överblick av januari. En hel del utstickare utöver den vanliga vardagen. Mycket kul! Även om vardagen absolut inte har varit trist och grå. Jag trivs på jobbet och jag känner att jag har utvecklats som person och växt med och i min yrkesroll. Självklart har jobbet sina upp- och nedgångar, men det hör lite till tycker jag. Det är också väldigt roligt att se min vision växa fram. Dansen är det inte mycket att orda om. Jag älskar dansen <3 Feber har jag fått två gånger under året. Först på födelsedagen och sen på julafton. Hur lyckas man? =P

Januari
Nya året firades i huset. Satt uppe sent med Jani och Keckle. När grannen tände lampan i köket insåg jag att det kanske var dags att gå och lägga sig. Runt 8-tiden. Annars började året med orolig sömn eftersom jag låg och planerade jobbet. Mitt huvud var i fullgång hela tiden och jag var som vanligt nervös inför uppstarten. Samtidigt tränade jag även på koreografierna till ABS showkidz. Den här terminen hade jag ingen tävlingsgrupp, men Sofie kom tillbaka till föreningen och det var skönt att ha henne vid min sida igen. Jag fick en egen kontaktperson/chef. Började simträna lite själv igen. Utöver föreningsjobbet började jag som tentavakt och hoppade in som vikarie för syrran på SFI. På dansen hade jag självklart anmält mig till allt jag kunde vara med, men det blev tyvärr ingen wobble. Hade tretimmarspass (fys, ragga, street) på onsdagar så jag klarade mig ändå. Såg The Hobbit på bio i 3D (kga) med älskling. Var på dejt med Anneli på LaBella. Kollade på filmen Rock of Ages och bestämde mig för att se musikalen.

Finaste smset: ”Hade vart en stolt faster om du fått se Theo i bassängen idag =) Han mosa lite hundsim medans de andra tjöt för lite vatten i ansiktet :p” <3
 
 
Februari
Kollade på Melodifestivalen och spelade även in en delfinal på VHS(!) Pappa kraschade med bilen. Fronten var mos, pappa var hel <3 Fixade facebook till föreningen. Jag fick frågan om att gå upp till 75% Blev avtackad på årsmötet för mitt styrelsearbete. Var på föreläsning med simförbundets sportchef. Prova-på polo och konstsim under sportlovet. Jag fick läsa en fin dikt på Theos dop. Lyckades pricka in lite feber i slutet på februari, lagom till födelsedagen och mitt i möten osv.
 
 
 
Mars
Jag fick se en tjej bli glidtacklad av en bil. Helt sjukt. På Internationella kvinnodagen chockerad älskling med blommor till mig. Smygstart av polo och konstsim. Köpte bikini med mycket tålmodig älskling och åt mat på Jensen´s Bøfhus. Lärde ut simning på thai dagarna innan jag och älskling åkte till THAILAND. Krockade med bussen på väg hem från Arlanda. Plöjde Harry Potter, både filmerna och böckerna.
 
 
April
Shoppade med lillebror som fyllt 12 år. Var på Petter, Ison & Fille på statt med Nettan och Alexandra. Skål helvete. Hade sista showen med ABS showkidz. Deltog på Dansens Dag med raggan och burlesque. Hade utvecklingsdag i Loka med föreningen och hade ett missat samtal från lillebror. Han ville bara kolla när vi skulle till Thailand nästa gång och om han fick följa med =P
 
Maj
Rock of Ages musikalen på China Teatern i Stockholm. Konverterade till bubbelvattendrickare. Dansens avslutningsshow hette Prime Time. Hade avslutning på jobbet där jag bjussade på glass till alla barn. Jag åkte på klubbvägledning i Stockholm. I slutet på maj påbörjades alla grillkvällar med gänget hemma hos Keckle. Dessa sträckte sig in i augusti, om inte september t.o.m.
 
 
Juni
På dansens sommarkurser provade vi på street i par och grupp. Firande nationaldagen med att måla staket, flagga, bada, grillat, vin, choklad, jordgubbar och film. Nationaldagen blev mitt första inlägg på Instagram. Kollade på studenterna. Grillade x antal gånger och hittade favvo kyckling på Ica Maxi samt en ny favvo cider. Tältade och badade i Halvarsnoren med min skogsmulle. Jobblunch med chefen. Påbörjade Narniaböckerna. Åkte till FINLAND. Jobbade med sommarsimskolan. Midsommar firades med lunch hos päronen och grillning med gänget hos Keckle. Tältade i hans trädgård. Påbörjade sommarträningen på Träningslagret. Juni var kickoffen för alla Standup-kvällar på kupolen. Inledde med Betnér med Nettz. Följt av Brontén med pappa och älskling, och sen Järvheden med bara älskling.

 
Juli
Standup-kvällarna fortsatte med Ann Westin med mamma och pappa, och slutligen Özz Nûjen med älskling, syrran och syrrans sambo. Hade avslutning med sommarsimskolan och inledde semestern med grillning med älsklingen och Robin. Fortsatte semestern med galnaste utgången med Nettz och dagen efter blev det dopp i Labbsand. Åter till jobbet i form av teoretiskt- och praktisktprov till SLS utbildningen. Blev gräsänka och passade då på att leka grillmästare samt dricka mojitos med syrran, Nettz och Anki. Lunchade på Mem & Zin med Anneli. Grillade och spelade kubb hos sambons mamma. Likaså hos sambons pappa men då spelade vi även Cluedo. Jag och älskling klättrade i Sörsjöns höghöjdsbanor följt av middag i Göteborg och självklart ett besök på Liseberg. Elva år sen vi träffades och fyra som förlovade <3 Utgång med Nettz och Jess i Örebro. Enough said. Regniga, och även oregniga, dagar blev det Viaplay och Netflix. Plöjde genom Roswell, Orange is the new black och Bones (för sjuttoelfte gången)
 
Citat: ”Netflix gives you 15 seconds between episodes to decide whether or not you´re doing anything with your life today.”
 
 
 
 


Augusti
Viaplay och Netflix fortsatte vara trogna vänner även under hösten. Började jobba igen. Möten, möten och möten. Firade ett år som anställd och ettåriga brorsbarn. Mycket i huvudet och lyckades missa både tentavakt, möte och dans. Pissig start, men piggades upp av uppstartskit som jag fick på jobbet. Hoppade in som ansvarig för de yngsta tävlingsgrupperna. Fika på Som Hemma med fina Rebecka och lunch på stan med Anneli. Utgång på Rydell & Quick med Nettan & Keckle & kex. Trackad pre-pensionär. Saknades bara vin och brie.

 

September
Hade uppstart med de sista grupperna, och min vision börjar ta sig mer o mer. Nystart för min egen simträning med ny baddräkt. Shoppade skor med mindre tålmodig älskling (bikini var tydligen roligare, undrar varför?) Lilla Fido flyttar in. Svinkallt hemma pga trasig cirkulationspump. 3,5 h lång höstpromenad genom hela staden. SISU-helg i Sunne, kursen åldersanpassad fysisk träning.

 

Oktober
Lyckades komma iväg på några Body Balance pass. Medarbetar/utvecklingssamtal med chefen. Alfred Nobel Cup för mina tävlingssimmare. Spelade Wii U med älskling och Sofie. Frodo & Gandalf gick på Harry´s i Örebro. Kortaste, men ändå mycket händelserika, utekvällen nånsin. Brudhäng hos Kristin med syrran, Nettz och Anki. Matcher i Quizkampen. Letade halloween outfit på Myrorna och middag på Coco-thai i Örebro med älskling. Vi köpte utebubbelpoolen. Nya rutinen för hösten blev gött kött, vin, brie/choklad och film alternativt massa Viaplay och Netflix i utebubbelpoolen. Höstens serier blev Blacklist och Big Bang Theory.

 
 

November
Dubbel halloweenfest. På Sofies 20 årsfest visade jag ynglingarna var skåpet skulle stå med ölspel och var sist med att lämna festen. På jobbet fick vi besök av idrottsfritids, hade möten och mina ledare deltog på diverse utbildningar. Söta som få när de ville visa upp och dela med sig av sina nyvunna kunskaper. Byggde och rev torn tillsammans med Theo. Avslutningarna bockades av en efter en och jag lyckades även klämma in en tävling i Säffle.



December
Dejt med älsklingen i form av middag på Woody´s följt av andra delen av Hunger Games på bio. Fest med gänget. Extra träningar med konstimmarna inför Luciadoppet. Dansshow Stinas Dagbok, där en spärr till sprinklersystem var paj och det började ösa ner vatten på scen. Julklappsshopping på Marieberg följt av The Hobbit 2 på bio i 3D (Örebro) med älsklig. Klämde in lite balance och combat innan julhelgen. Julen firades som vanligt med familjen, men lyckades få feber på julafton. Under mellandagarna blev det chill med x antal Disneyfilmer. Nyår blev även i år hemma hos oss med gänget.

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: