Börjes barnbarn

föralltid

Ledarträff

Dagen efter nyår blev det så chill det kunde bli. Med rätta förstås. 2 januari drog jag och älskling in till Örebro för att pilla lite på surfplattor. Jag har faktiskt börjat fundera på att skaffa en. Kan nog vara bra att ha på jobbet istället för alla lösa lappar. Kanske. Jag är ju en inbiten papper-och-penna användare. Jag tycker om att skriva. Min geek passade självklart på att spela lite spel =P
 
 
Sen började mitt huvud jobba ganska direkt efter nyår. Precis som förra året, låg jag och grubblade på uppstarten av den nya terminen. Gjorde upp massa planer i huvudet. Närmast i antåg var uppstartsträffen jag hade med ledarna den 4:e. Jag hade bokat in en träff på Boda Borg, och skulle köra 2x1,5 timmes arbetspass med paus för lek och lunch. Vad i helvete hade jag gett mig in på?! tänkte jag dagarna innan. Jag "dygnade" och satt och pillade med powerpoint-presentationen som jag skulle ha. Halvdant duger ju inte =P
 
Lördagen kom och det blev superbra! Jag är så jäkla nöjd, och framförallt stolt över mig själv. Jag fixade det helt på egen hand! Det är precis så här jag tänkt att ledarträffarna skulle se ut, och ska se ut i fortsättningen. Chefen gjorde en liten snabbvisit på slutet för att informera lite från ordförande i föreningen som han är. Men dels också för att fylla ut min tid om det behövdes. Jag var lite nojig innan över att jag skulle damma över allt på en kvart. Men icke. Jag höll schemat på minuten.
 
Nervös var jag. Men när jag väl kommit igång och delat ut första mini-utmaningen så lossnade det. Det är ett härligt gäng att jobba med också. Efter 1,5 h släppte jag lös dem i äventyrshuset. Under tiden tog jag mig lite fika och satt och filade på min återblick av 2013. Sen blev det tacobuffé till lunch. Efter lunchen var tonåringarna lite möra, och samtliga attackerade sofforna och drog fram mobilerna på två röda =P
 
 
Sista arbetspasset gick kalas det med även om de var lite trötta. Jag är supernöjd med dagen. Jag började genast tänka ut kommande träffar, och jag är väl 4-5 idéer på lager =P
 
Efter träffen var det bara att ge sig i kast med att pussla in barn i rätt grupper. Det kirrade jag i söndags, och i måndags skickade jag ut inbjudningarna. Under måndagskvällen hade jag även möte med simkommittén. Idag blev det en kort träff med chefen. Skulle nog blivit längre, men han hade sjukt barn hemma. Tror inte det var så mycket vi behövde gå igenom ändå. Just nu känns det som att jag har hyfsat koll på läget. Senare på eftermiddagen hade jag träning med min tävlingsgrupp, som numera är en ren D-grupp. Tidigare D flick och D pojk har blivit mixade C och D istället. De började i lördags, men då fick jag stå över pga ledarträffen. Och som vanligt var det kul att träffa simmarna.
 
På fredag åker jag till Lund på Nordic and international learn to swim conference. Det kommer bli spännande och intressant. Lite nervös är jag över resan. Tror det var sisådär sjuttioelva byten. Måtte allting klaffa. Känner inte för att bli strandad någonstans på vägen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: