Börjes barnbarn

föralltid

Mer svammel

Så snart jag hade publicerat inlägget och skumma igen vad jag skrivit så kom det fler tankar. Glömde för det första att skriva resten av reflektionerna om att åka tåg. Det här med att tågen alltid är sena. Än så länge har de aldrig varit överdrivet sena när jag har åkt. Det jag tycker är intressant är att det finns de som kommenterar om att tåg eller bussar för den delen, alltid är sena, när personerna i fråga aldrig ens åker tåg eller buss.
 
Under resans gång bytte till mig nya lotter lite här och där i landet. Hade vunnit på en lott från Luciadoppet. Tog två nya lotter hemma i stan. Vinst igen. Tog två nya. Vinst igen. Bytte till mig fem nya i Mjölby. Vinst igen. Tog tre nya i Hallsberg. Vinst igen. De tre ska jag dock spara och vänta in en kommande storvinst ;-)
 
Kom också på att mitt skrivande har jag då och då fått beröm för. I skolan hade vi friskrivning där vi fick skriva egna sagor och berättelser. De fick jag lite beröm för av både lärare och klasskamrater. "Du borde blir författare", yttrades vid några tillfällen, och tanken fastnade hos mig och har poppat upp ibland. Sambon har också visat gillande över mitt sätt att skriva på. Ibland får jag bara till det. Alltid kul att höra fina ord från någon man tycker om. Några gånger har jag tänkt att jag skulle gå vidare på något sätt, men sen har det inte blivit mer än så. Oftast är det rent svammel, som här i bloggen, och jag skriver mest för min egen del. Som dagbok.
 
Mina gamla dagböcker ska jag ta och rota fram snart igen. Det är alltid kul att läsa lite gammalt. Någon dag skulle jag behöva ta en genomgång av mina sparade saker. Har måååånga kartonger. Jag har länge varit inne på att göra någon typ av... Ja va fan kallas det. Typ som ett fotoalbum fast med både bilder och utdrag ur mina dagböcker. Fast till det så skulle jag vilja ha scannat in mammas alla jäkla foton. Jag påbörjade det projektet för ett tag sen. En låda blev klar. Hon har väl typ 10-12 lådor till. Minst. Någon gång....
 
Nu ska jag ta och spela lite meningslösa spel, lyssna på musik och bara låta tankarna härja fritt. Var iväg på lite jobb idag men det blev lite av en skit dag. Datorn på jobbet var så sjukt seg så jag kände mig helt oeffektivt. Kom inte igång liksom. Drog iväg på dansen, och hade lyckats skriva upp fel tid. Åt det bättre hållet iaf. Så det blev ett dubbelpass med ragga. Ganska skönt eftersom på den första var det mer dans på. På den andra börjar vi med massa fix och trix som inte var direkt fysiskt jobbigt. Lite hjärngympa och framförallt jobbigt för knäna. Ajaj. Pratade med syster en bra stund efteråt och pulsade sen hem i snön. Jisses vad det vräkte ner.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: