Börjes barnbarn

föralltid

Simlärarkonferens

Eller Nordic and International Learn to Swim World Aquatic Development Conference... som det egentligen heter =P
 
 
Japp. Åkte alldeles för tidigt imorse. Var nervös över att alla tågbyten inte skulle klaffa. Dfs - Hallsberg - Katrineholm - Linköping - Lund. I Hallsberg fick jag mig en reskamrat. En man som frågade om jag skulle med tåget till Katrineholm. Ja. Bra, då stod han rätt. Sen var det ett annat tåg som blivit ersastt av buss, och han trodde att det var vårt. Så han började knalla iväg. Jag förklarade att det var ett annat tåg. Han tackade och var glad att jag fanns där. Haha. Bruden med koll liksom. Väl framme i Katrineholm så visade det sig att vi skulle på samma tåg igen. Den här gången hade han lite bättre koll. I Linköping blev det svettigt... Utan förseningar hade jag bara 8 minuter på mig att hitta tåget till Lund. Notera, UTAN förseningar. Men det gick vägen. Väl framme i Lund så lyckades jag hitta två som skulle på konferensen så jag slog följde med dem och letade efter den bokad bussen. Fast uppenbarligen så hade jag bättre koll där också. Iväg vi for.
 
 
Checkade in på konferensen och det körde igång ganska omgående. Lyckades få tag på min tidigare kollega Christian i mängden. Vi är tydligen runt 350 pers på plats och från 18 olika länder. Skapligt häftigt. 6 st seminarier betades av i ett sånt där tempo som känns både snabbt och långsamt. Massvis med inspiration. Hjärnan var fylld efter bara hälften. Språket påverkade ju självklart också. Föreläsarna kom ifrån USA, Australien och Nya Zeeland.
 
När seminarierna var slut för dagen så gick jag och Christian till mitt hotell, så jag kunde checka in och dumpa av packningen. Det var lite strul med min bokning och det hann bli fullt på hotellet vi var på. Vi gick vidare mot centrum och till centralen, dels för att undersöka hur lång tid det tog och dels för att käka kvällsmat på Subway. Yummie!! Det blev några timmar där innan vi knallade hemåt. 
 
Nu är det dags att sova. Imorgon är det dag 2, full med seminarier. Jag ska kika lite på deras fräsiga app som de verkar vara väldigt stolta över och som tar galet mycket utrymmet i min mobil. Christian visade lite på sin surfplatta, och det såg riktigt bra ut. Så varför köpte jag inte en sån där jäkla surfplatta när jag var i Örebro??
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: