Börjes barnbarn

föralltid

Midsommar med mera

Och vips hade det gått två veckor. Dags att sammanfatta.
 
Tjuvlyssnat:
Några dagar in på Sommar Simskolan så hörde jag lite av en koversation mellan mamma och barn. Det lät ungefär såhär. Mamma: "Har ni simmat nu på simskolan?" Barn: "Nej." Där fick jag lite halvpanik och förebredde mig på att ta emot kritik nästföljande dag. Mamman svarade lite pafft med: "Nehe? Vad har ni gjort då?". Barn: "Vi har tränat på bentagen." Rätt ska va´ rätt. Dagens lärdom: Följdfrågor är bra shit.
 
Midsommar:
Firades först med midsommarmat och jordgubbar hemma hos mamma och pappa. Mamma fixade självklart årets krans till mig. Den blev riktigt fin med väldoftande schersminer och nån enstaka prästkrage.
 
 
Framåt eftermiddagen åkte jag och älskling hem och gjorde oss redo för att ta emot polarna hemma hos oss för lite grillat på älsklingens nya grill.
 
 
Smörgås x2:
Andra veckan har flugit förbi, även om det inte kändes så där och då. Har försökt vända och vrida på schemat för att få till en bra höstterminen, och det har inte alls gått som jag har tänkt. Torsdagen var den sämsta dagen av alla. Tradtionsenligt blev vi bjudna på smörgåstårta, så då blev jag lite piggare av att äta den och sitta tillsammans med ledarna och snacka en stund. Senare på eftermiddagen hade jag en dejt med Anneli. Vi snackade på stan en bra stund och tog sen en varsin smörgås på "Smakbiten". Precis vad jag behövde efter en kass planeringsdag. Fredagen bjöd också på lite boost. Jag var ledig eftersom simskolan var inställd och på kvällen blev lite chillhäng med gänget hos Keckle.
 
Avslut:
Veckan efter midsommar innebar också avslutning med min tävlingsgrupp. På tisdagen hade jag avslutningsdag med lite minigolf och glass. Ett litet men mysigt gäng. Och vi slapp regnet. På lördagen hade vi sista simträningen och igår var det sista tävlingen - Sommar Sim. Jag hade tre tappra med, där två gav sig på utmaningen att simma fjärilsim! Så coolt, tufft, ballt, modigt...
 
 
Tom kalender:
Jag tror det var efter tävlingen som jag satt med telefon och kikade i kalendern och insåg att den är tom bortsett från ett möte som jag hade idag. En tom kalender! Semester snart alltså =P Tjohoo! Det är bara en vecka kvar nu. Idag var det SK möte. Det innebar ju förstås att kalendern är påfylld igen. Men inte förrän i slutet på juli. Och då blir det nog enbart mobilkalender(?!!) Chockar mig själv lite lätt... Får se hur jag känner till hösten.
 
Jag vill ha en get. Nu. (Veckans youtube klipp.)
Jag började seriöst fundera på om jag kanske skulle vilja bo på landet och ha en eller många getter efter det här klippet:
 
 
Always #LikeAGirl
Det kanske inte framgår vad de gör reklam för... Men budskapet går inte att missa.
 
 
Hur söta får man bli???

 
Kul!
 
 
Ensam hemma
Sista jobbveckan och jag får leka "ensam hemma". Älskling drog till Cypern imorse med Robin. Så det är jag och Smulan som ska gå varandra på nerverna här hemma. Drog hem till mamma efter fm-jobb och käkade lunch där istället för att sitta hemma själv. Mysigt. Nu ikväll har jag ätit, kollat film och bråkat med Smulan. Eller nej. Det är hon som bråkat med mig i vanlig ordning. Nu blir det sängen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: