Börjes barnbarn

föralltid

SportAdmin

Imorse var jag tvungen att gå upp tidigt efter alldeles för lite sömn. Hade svårt att somna igår. Satte uppe och kollade ett eller några avsnitt för mycket på Netflix. Så det är självförvållat. Men upp tog jag mig iallafall. Bussen gick 6.15.
 
Sommar Simskolan drog igång idag, så då är det tidiga morgnar som gäller. Tre veckor kvar innan semestern. Igår var jag inte alls taggad och semestern kändes evighetslångt borta. Men när ledarna och barnen trillade in så tickade dagen på. Har gjort en checklista för arbetsveckan som det bara var att börja beta av. En stund in på arbetsdagen fick jag mitt andra paket med simmärken. Hallelujah! Då behöver jag inte oroa mig (eller bli för förbannad) över det.
 
 
Snart var det slut på simgrupperna och jag gick upp till bassängen för att checka av med ledarna hur det hade gått. Verkade inte ha varit något större problem. Jag höll mig medvetet undan så att de kan få jobba ifred. Blir lätt att jag lägger mig i för mycket annars. Grubblade lite på vad jag skulle fixa för lunch, men bestämde mig tillslut för att testa Mellas Café. Blev en baguette med turkisk korv som tog med tillbaka till jobbet.
 
 
Hade det varit en vanlig dag, så hade jag slutat efter grupperna, men idag skulle jag ha en utbildning via telefonkonferens. Då kände jag att jag lika gärna kunde genomföra den på jobbet där jag har ett headset så jag enkelt kan jobba med datorn samtidigt, eftersom det var det vi skulle göra. Vi ska byta medlemssystem till SportAdmin, och det var det vi skulle ha genomgång på. Verkar vara ett smidigt system. Blev inte klara förrän 16.45 och då undrade chefen om jag skulle vara kvar på jobbet så vi kunde göra en egen snabb check av systemet. Absolut.
 
Därefter kunde jag börja bege mig hemåt. Något sliten. Ringde älskling och fick höra att han hade spontanhandlat en ny grill. Jag tog en promenad hemåt. Förbi Lidl för att köpa lite gott till kvällen. Nu sitter jag med en kall cider och inväntar älskling som ska testa nya grillen. Det blir kött, cider, gottgott och lite Netflix. Och sen förhoppningsvis tidigare i säng än igår.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: