Börjes barnbarn

föralltid

Älvdalen

Torsdag
Tidigt på torsdag morgon åkte bussen från Strandbadet med sikte på Älvdalen där vi mötte upp de andra värmlandsklubbarna. Både simmare och tränare var uppdelade i A och B. När vi kom fram fick vi packa in i rummen och installera oss. Lunch och sen hade alla tränare möte för att styra upp alla simpass. För B blev det en ansvarig tränare per bana övriga fick gå runt, och simmarna delades in i nivå 1-4. Jag blev ansvarig på en bana och efter lunch o lite chill blev det dags för pass första passet. Då hade vi lite allmän teknikträning och fokus på lära känna/gemenskapsövningar. Middag följt av första landaktiviteten för B gänget. De fick dela in sig i lag över klubbgränserna och därefter köra ett musikquiz och presentera en kompis i laget. Rätt coolt att barnen från ca 8 år o uppåt ställer sig och presenterar en kompis muntligt inför ca 80 andra. Strax efter var det kvällssamling och godnatt.
 
 
Fredag
B simmarna hade den tidiga morgonen, så det innebar också tidig frukost. Morgonpasset bestod av fjärilsteknik. Eftersom jag blev ansvarig på en bana så skulle jag därmed stå för passet. Lite trist att inte få några nya idéer så jag gick ihop med Sanna och Simon från Grums som hade samma nivå, och så skrev vi passet ihop. Efter simpasset blev det stafetter utomhus för B gänget. Lunch. Ryggsimsteknik på eftermiddagen och aktiviteten blev en form av charader. Middag följt av kvällssamling.
 
 
Lördag
På lördagen var det A som skulle upp tidigt och B simmarna fick sovmorgon. Massa bröstsim blev det på lördagens fömiddagspass. Lunch. På lägrets sista aktivitet för B blev det full fart. Lagen fick 10 utmaningar t.ex. samla 10 kottar, gå till ett museum, rebus vid kommunhuset, intervjua en älvdalsbo, ta en bild på en gruppbild och en bild på en gruppkram m.m. Eftermiddagens simpass bjöd på frisimsteknik. Middag. På kvällssamlingen var det dags att redovisa årets klubbuppdrag. Varje klubb skulle presentera Älvdalen på valfritt kreativt vis. Grums presenterade Älvdalen a´la "På spåret", Arvika sjöng en sång av Larz Krizterz och Filipstad hade gjort en klockren film med mycket humor. Våra simmare spelade upp en sketch innehållandes raggare, simmare och Larz Krizterz.
 
 
Söndag
Söndagens schema hade gjorts om något så det blev tajt med tid att packa på. Simpasset blev medley och avslutades med lagkapper. Medans A simmarna gjorde sina sista längder i bassängen fick B testa rutschkanan samt dra i tränarna med kläderna på. Det hör tydligen till, men smart som jag är, så flydde jag fältet direkt efter gruppfotot och förblev torr. Fick däremot gå upp till hotellet och hämta kläder till Sofie som inte var förberedd på traditionen. A simmarna fick sen visa upp sitt uppdrag som var att sätta ihop ett konstsimsprogram. Väldigt kreativa ideér. Upp till hotellet för att käka och invänta bussen som skulle ta oss hem till Värmland igen.
 
 
Fick tyvärr lite strul med verksamheten som pågick hemma. Information som inte kommit fram i tid och som den ska. Som tur är så var min chef med på lägret och kunde hjälpa till att styra upp det hela. Bortsett från den lilla irritationsmomentet, så var det ett toppen läger. Det var mitt första läger som tränare bortsett från Minilägret under påsk. Jag har antingen inte haft några simmare med tidigare eller så har den andra tränaren åkt och jag har haft simmarna som var kvar hemma. Jag är ju en hemma-tjej så det har passat mig alldeles utmärkt, men nu hade jag fyra stycken underbara små med och jag hade dessutom Sofie vid min sida. Då kändes det mer självklart att åka. Det blev såklart en del gnabb mellan flickorna, men sånt får man räkna med när man lever så tätt inpå varandra. Det blev också en del "läger-värk" lite här och där, och lite tårar när ett gossedjur hade rymt sin väg. Då blev det ju självklart svårt att sova. Jag lugnade flickorna och max 5 min efter att jag hade släckt lampan så snarkade de alla fyra =) 
 
Mina fina älskling hämtade mig vid badet och vi fixade lite käk och kollade på Vänner innan jag begav mig bort till dansen. Första gången i nya lokalen. Trots att jag var något trött efter lägret så gick det ändå helt okej, men det börjar bli lite nervöst inför uppvisningen som är i slutet på maj.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: