Börjes barnbarn

föralltid

Sjuk

Fy fan vad det suger att vara sjuk. 3 jävla veckor nu. Första helgen var det feber, och sen har det hängt i sig med halsont som gått över i en jävla hosta som inte vill ge med sig. Jag har fått sitta bredvid på dansen, och det är sååå jävla tråkigt! Jobbat har jag gjort som vanligt, så gott jag har kunnat. Sen har det varit höstlov. Jobbet var som vanligt, men lite ledigt från dansen och därmed möjlighet att vila kroppen och kanske bli frisk. Nu börjar jag känna mig piggare och känner att det är på väg åt rätt håll i alla fall. Så pass pigg att jag orkar med lite update i bloggen (som för övrigt snart firar 8 år!). Så förutom det vanliga så har följande hänt:
 
Mån 20 okt - Tränarmöte med tävlingsgrupperna. Sjuk som jag var så var jag inte direkt på alerten för diskussion. Chefen hade hoppats på lite mer respons från mig, men mitt huvud vad inte med alls.
 
Fre 24 okt - Lämnade cellprov.
 
Lö 25 okt - Fest och utgång på Woody´s med Nettz, Keckle och Timo.
 
Fre 31 okt - Aktivitet med simmarna. Jag hade planerat in en hemlig sådan, men planerna sprack tyvärr. Fick planera in något annat i sista stund. På något vis lyckades jag komma på leken "36:an" som vi gjorde på UHI utbildningen. Slängde ihop ett gäng utmaningar av både fysisk och kreativ karaktär, med inslag av samarbete. Med den leken kunde de sköta sig någorlunda på egen hand, eftersom de flesta andra tränare inte kunde dyka upp. Det var jag och en till, men sen behövde hon gå tidigare.
 
Direkt efter aktiviteten åkte jag och Simon in till Karlstad för att se Magnus Betnér och Soran Ismail i "En skam för Sverige." Så jävla bra!
 
 
Mån 3 nov - Idrottsfritids tillsammans med badminton-tränarna. Körde polo med det gänget. På kvällen hade jag min grupp och då kom Sofie på besök. Fina tjej. Vi drog till mcd för att käka och uppdatera oss på vad som hänt sen sist. Välbehövligt.
 
Ons 5 nov - Idrottsfritids igen. Denna gången med allt flängande. Cyklade dit. I motvind..... Hämta barn, åka buss, lektion, buss tillbaks. Denna gången en liten skara på 18 st. Skönt. Körde konstsim, men även lite polo eftersom det blev en kort lektion sist. Vid skolan så tiggade jag lite skjuts till dansen av pappa. Får hostattack bara av att anstränga mig lite grann, så det var skönt att slippa cykla i blåsten igen.
 
Igår var jag ledig men fick ta mig till badet ändå för att ta bild till luciadoppsbladet. Jahopp. Då var det dags igen. Knappt en månad kvar till avslutning på jobbet och dansen samt Luciadopp. Jag har fått äran att sälja biljetter under två av mina arbetsdagar med start nästa vecka. Måndag och onsdag blir det. Var först tänkt till helgen, men det sa jag ifrån. Kan inte ha grupper och sälja biljetter samtidigt.
 
Vänt på dygnet har jag gjort också. Något så rejält. Sover överdrivet länge. Svacka, kan man säga. Maten är i alla fall okej, och inte katastrof. Ska försöka vända på det här nu. Vill ju vara "fit for fight", framförallt till dansuppvisningen. Men överhuvudtaget egentligen. Det är dags. Min tur nu.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: