Börjes barnbarn

föralltid

Breaking

Onsdag 8 okt - Då var det dags för Idrottsfritids igen, med lite flängande fram och tillbaks. Cyklade bort till andra sidan stan för att möta upp barnen. En mellanlandning för att hämta nyckel. 29 st denna gång. Då kom problemet. Ingen buss. Eh? Nått samtal senare så var det löst, men då gällde det att sysselsätta 29 ivriga barn medan vi väntade på bilar som skulle få skjutsa oss i omgångar. Hej o hå. Blev en halvtimme kortare vattenpolo, men vi hann med det mesta ändå. Sen var det bara att åka buss tillbaka med barnen igen. Ett barn hade glömt jacka på bussen så det var bara att styra upp det innan jag cyklade bort till dansen. Och sen cykla hem efter det.
 
På fredagen tog vi en myskväll med god mat och film inför en fartfylld helg.
 
Lördag 11 okt - Workshop på dansen. På förmiddagen hade vi hiphop och streetjazz med Jennifer Lagermyr och efter lunch var det hemligt pass. Alla hade ju tippat på fyspass med Sandra, men hon hade lovat dyrt och heligt att det inte var fys. Det var nämligen breaking med Atro Seyedin. När jag fick veta att det var breaking så blev det inget spontan jubel från min sida, men det gick riktigt bra ändå, så jag är riktigt nöjd. Det var mycket roligare än jag trodde. En helt suverän dag! Så jävla kul! <3
 
 
 
På kvällen blev det lite inflyttningsfest hos Conny & Hanna. Kul. Men blev tvärr en kort visit för min del eftersom jag skulle upp tidigt dagen därpå.
 
Söndag 12 okt - Tävlingsdags. Då var det min tur att vara tränare på UGP4 med alla mina två simmare =P Fler fick jag inte med, då det var 100 meters distanser. Alma hoppade in och tog lördagen så jag kunde vara med på workshopen. Det blev en ganska lugn dag eftersom jag som sagt bara hade två. Hann även med en lång lunch med älskling. På kvällen var det showdans och det gick riktigt bra. Den härliga känslan från gårdagen satt kvar, så även om vi fick nya steg så bara flöt det på. Bara glädje.
 
Tisdag 14 okt - Idrottfritids igen, fast med en annan skola. De är betydligt färre och inget krångel med buss. Däremot hittade jag inte deras pärm med alla listor i, men men... Lektion kan man ju ha ändå. Efteråt fick jag beröm av en förälder som tyckte att jag hade bra ordning. Skönt att höra. Sen var jag med en lite stund på Luciadoppsmötet.
 
Nu sitter jag i soffan och är lite smått omotiverad till det mesta just nu. Planen var att jobba igår, men jag var trött. Som alltid på onsdagar. Det går inte att ha onsdagen som sista dag. Och det vet jag ju. Tänkte därför jobba idag så jag hinner med det jag hade tänkt innan helgen. Men nej. Går inte. Gör om, gör rätt. På dansen igår tappade jag humöret mer vad jag gjort någon gång förut. Min kropp inte var med mig. Snarare ett jävla hinder. Och det underlättade inte med gnäll från vissa andra i salen. Eftersom jag ändå inte kom mig för att göra något vettigt så kunde jag ju lika gärna uppdatera lite här.
 
När älskling kommer hem ska vi ut och kratta direkt, när han ändå hade energin uppe. Städ-vecka nu. Jag var faktiskt ute redan i måndags och krattade en hel del. Duktigt av mig. Jag kan ju inte vara med på lördagen när det är stora städdagen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: