Börjes barnbarn

föralltid

Allt på en gång

I lördags tränade jag mina tävlingssimmare och jobbade lite smått. Jag trodde ju att jag hade gjort alla ändringar i fel period, men det visade sig att jag hade gjort hyfsat rätt ändå. Så det blev inte alltför mycket oreda. Chefen smade och ville träffas på måndagen. Jag hade inget inplanerat ändå. Trodde jag.... =P
 
Nytt år och ny termin, så min kalender var helt tom. Jag hade inte fyllt i ett jävla dugg mer än träningen med simmarna. Hursom så hade jag möte med chefen vid 14 och som tur var så fick jag mail om att vi hade SK möte direkt efter det. Se där ja. Allt på en gång. Förra terminen körde jag på enbart mobilkalender. Och jag överlevde märkligt nog. Så jag ska köra på det igen. Efter mötena i måndags var det bara att sätta sig att fylla på kalendern, så nu är det färgade prickar överallt. På mötet var det klart att jag nu har fått en anställd kollega. Trevligt =) Och bra! Efter mötet fick jag besök av Sofie som bestämt sig för att komma tillbaka =D Vi satt och pratade om allt och lite till. Fin vän <3

 
I och med badhusets ändrade öppettider så innebär det att vi behöver ändra om lite i vår verksamhet. Efter julhelgen och nyår har jag varit skapligt otaggad på att ta tag i allt, men sen kommer tidpunkten då det bara är att ta sig i kragen och köra igång. I vanlig ordning så fortsätter jag planera i huvudet när jag gått och lagt mig. Det blir ingen sömn med andra ord. Lika bra att sitta upp och planera klart. Jag behövde bland annat få klart schemat för ledarna eftersom jag skulle ha uppstartsmöte med ledarna på tisdagen/igår. Tappade fler än vad jag trodde, så det blev lite bök och stök innan jag fick ordning på schemat.
 
Mötet med ledarna gick fint, men även igår blev det allt på en gång. Pratade med tävlingsansvarig, utbildningsansvarig, huvudtränaren och mycket började falla på plats Jag hade även ett snack med en av ledarna och jag blev lite omskakad efter det. Tänker inte skriva så mycket mer om det, men det jag blev definitivt påverkad. Kunde inte riktigt fokusera efter det.
 
Idag bestämde jag mig för att ta en lugn dag. Enda planen var att stå standby för en eventuell lunch med ledaren. Annars gjorde jag bara lite små grejer, men inget som krävde någon större kraftansträngning. Tog en promenad till och från affären med "Adam och kompani" i öronen. Lagade mat. Åt mat framför lite play och fortsatte bara chilla i soffan.
 
Dags att hoppa i säng så jag kommer upp i hyfsad tid. Dags att vända tillbaks dygnet och imorgon har jag tänkt dundra på och få en hel del gjort.
 
Just det. Måste skriva en liten notering om Smulan också. För minnets skull. För någon dag sen blev hon vimmelkantig igen. Precis som hon blev i somras. Stirrig blick och vinglar fram. Tappat balansen liksom. Hon ville gärna vara nära en hel del, men vid något tillfälle kröp hon under badkaret, och då blev jag orolig. Men det gick över. Idag blev hon dock lite vinglig igen, men inte lika mycket. Jag misstänker att det är ett ålderstecken på vår lilla pensionär, men vi ska kanske ta iväg henne till vetrinären ändå.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: