Börjes barnbarn

föralltid

Husbilssemester - Liseberg

Regnet öste när jag vaknade (ti 21/7). Somnade om. Vaknade till lite då och då, men regnet bara fortsatte ösa ner. Mysigt, men tyvärr blev ju sol och bad uteslutet. Istället för att checka frulle i tråkväder så bestämde vi oss för att dra vidare. Utcheckningen tog dock lite tid. De stackars minderåriga sommarjobbarna får inte checka ut och sprang runt och letade efter någon över 18. Tillslut så.
 
Ut på vägarna. Tanken var att började ta oss hemåt, men när vi började närma oss Göteborg. Liseberg? Ja, varför inte. Tredje året i rad för oss. Det var dock lite trixigt att hitta parkering till husbilen, men vi tog av cyklarna och baxade in oss innanför p-rutan. (Fick även tips från P-Lisa).
 
Först brunch på Tyrolen. Kycklingfilé med bea. Helt okej. Sen gav vi oss på karusellerna. Började såklart med Lisebergsbanan.
 
 
Följt av Balder. Kållerado. Sen var det tänkt Flumride, men den stängde precis när vi kommit halvvägs i kön. Kanonen hade varit stängd hela dagen, även Atmosfear hade stängt en stund, så det blev en hel del köer. Uppswinget var det härnäst. När vi gick för att ta kaffe såg vi att Atmosfear hade öppnat igen, och med 10 min kö. All in! Jag vågade! =) Med lite lätt övertalning av Simon, men det var bara att gå in genom grindarna, le och se glad ut. Och den var inte så läskigt som jag trodde. Högt som fan däremot! Som belöning för väl utförd åkning, unnande vi oss varsin Ben & Jerry. Jag tog mint, cookie och brownie. Simon testade bulle, cheery och en till smak som jag inte minns. Så gott!
 
Jag vågade!
 
Iväg till Helix långa kö, och sen lyckades vi även blöta ner oss i Flumride (som öppnat igen) innan vi gick ut från området. Då var det avfärd hemåt och vi landade på hemmaplan, hos en gosig Smulan, vid ca 01 på natten.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: