Börjes barnbarn

föralltid

Januari

 
Januari fick en awesome start med ett besök på Loka Brunn med älsklingen och C-G & co. God mat följt av bad och bastu. Underbart.
 
Sen rullade allt på med möten och uppstart. Möten med SK, BKx2, U-grupperna, idrottsfritids och KDC-Sandra.
 
Skolan började 7 januari med två dagar med Alexandra innan hon åkte till Clombia igen. Vi hade även en LABAN-workshop på lördagen med Carina Persson. Allt kom igång direkt, så även metodikuppgifter samt att vi skulle göra vår egen stångskola på baletten. Vi har även börjat med lektioner i Fysisk Teater med John Persson. Superkul! Näst på tur är den så kallade Danspromenaden/SiteSpecifik. Jag ska båda skapa och dansa ett eget solo på en egen plats(!) Det kändes okej först, men nu börjar jag bli redigt nervös.
 
17:e började dansen på KDC. Först ut var experience följd av disco, ragga, hiphop, mina egna små och sen modern. Den här terminen har jag dancekids och showkids. De yngsta har blivit lite färre. En liten mysig grupp med flera nya danser som jag ska lära mig. Showkids har blivit fler och där har jag gjort två egna danser. Får se vilken barnen fastnar för. Experience är som alltid underbart kul, men raggan är ju heeeelt... mysig.. För att använda frökens ord =) Mysig-skön-cool. I like!
 
Simskolan startade upp 23-24 och med jobbet har det blivit ganska många timmar, även om jag inte jobbar halvtid längre. Mycket att fixa med. Och en hel del småtjaffs som bara kräver massa energi, men jag har trots allt hittat lite flow, så det har kännt helt okej ändå. Den här veckan har jag dock varit trött. Precis när jag var påväg hem från skolan ringde Sofie och frågade om jag skulle med till Marieberg för att hänga och shoppa lite. Det var exakt vad som behövdes! Ett break. Jag åkte ner och fixade det viktigaste och sen drog vi iväg. Fick med mig lite strumpor, t-shirts och en urgullig sovtröja med krambjörnarna på. Men framförallt hade jag med mig en go känsla i kroppen hem.
 
Det som är kvar nu i januari är att få ihop den där danspromenaden och planera ett kommande föräldramöte med simskolan. I dagsläget undrar jag vad fasiken jag har gett mig in på... Men det ska väl gå vägen det här med. På lördagen är det middag med BK, så det kommer förhoppningsvis göra mig lugn.Till danspromenaden fick jag en idé på bussen hem förrut, så den ska jag börja jobba med i skolan imorgon.
 
Mailet jag skickade i december fick jag svar på och det är grejer på gång. Från och med den här veckan, men det blir mer detaljer om det en annan gång.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: