Börjes barnbarn

föralltid

November

Jobbat rullade på och det var dags för avslutning med simskolan i slutet på november. Samtidigt började det tränas till Luciadoppet. I år hade jag konstsim + fackelsim + lilla lucian och teamade ihop mig med Nathalie och Elin.

I skolan får jag göra det jag gillar mest. Dansa! <3 Lektioner i balett och jazz. Nu hade vi äntligen kommit igång med metodik också som är precis det jag ville ha. 4 nov var vi till Karlstad på en mediedag och vi fick lyssna på bland annat Martin Schibbye. Starkt! Måste läsa hans bok ”438 dagar”.

16 nov åkte klassen till Stockholm för en vecka fylld med dans. Vi fick se på Mats Eks Svansjön, en visning på Operan, se en klass på Balettakademin, besök på dansmuseet, workshop i hiphop med Daniel Rörström, workshop i jazz med Magnus och vara med på Magnus barndanslektion m.m. En fantastisk vecka. Det lilla minuset var att min plånbok försvann efter ca 2 h i sthlm, och att jag behövde åka hem tidigare och missade en klass på Dans & Cirkus högskolan.

Men jag behövde ju åka hem för att dansa mina egna kurser och ha mina egna barn i dans, så det var inte dåligt det heller. I december var det dags för show, så i slutet på november hade vi ett litet rep för de yngsta dansarna.

24 nov somnade älskade Smulan in <3 Det är fortfarande tomt. Fortfarande kan jag reflexmässigt slänga ett extra öga på hennes favoritplatser för att inse att hon inte finns hos oss längre.



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: