Börjes barnbarn

föralltid

Hussälj, Liseberg, lastbil, Nettan

Nu jäklar mig har vi dundrat på med att få klart huset till försäljning. Vi hade värderingen med mäklaren på fredagen, och det kändes riktigt bra. Hon kändes kunnig, trygg och optimistisk. Det här skulle vi gå vidare med.
 
Under lördagen blev det en paus i husfix för min del. Jag drog till Lisberg med Tobbe, hans bror och två kompisar till brorsan. Jag vågade mig på nya AeroSpin. Fy fan! Det var högt och lite läskigt. Men ändå kul att ha testat. Blev så klart Helix och framförallt flera varv i Kållerado och Balder. Testade även Kaffekopparna =P Kort sammanfattat: En trevlig dag.
 
 
På söndagen var vi igång igen med husfix. Måndagen tog jag emot secondhanden som hämtade grejer. Tog även emot en söt liten kisse som tydligen ville inspektera vårt hus. Lilla kraken hade gjort sig själv till lockbete hos skatorna och kråkorna genom att hoppa upp i trädet eller om det rentav var på taket. Som den sen ramlade ner ifrån. Kissen är uppenbarligen rookie i området... =P
 
 
På tisdagen blev det ytterligare en paus. Då åkte jag med Tobbe i lastbilen till sthlm och tillbaks. Onsdagen kom fotografen till huset och direkt efter det skrev vi papper hos mäklaren. På torsdagen var jag på infoträff om jobbet och hade mina dansklasser på em/kvällen. Redan på fredagen kom huset upp på annons på Blocket =D Galet. Fredagkväll spenderades med Simon. Gött kött och Big Bang <3
 
I lördags var det b-day häng för bästa Nettan <3 Härlig förfest med den lilla samlingen följt av nice utgång på Woody´s. Jag och Jani hakade på en efterfest. Det tog bara sisådär en smärre evighet att bara ta sig dit. Och hemåt kändes ungefär som det dubbla. Omfg. Det bästa med hela kvällen var en låååång kram med Nettan. Den bruden alltså <3 
 
Bild från midsommar 2013. Andreas får vara med på hörn också, för att bjussade på dansen =P
 
Under söndagen blev det först lite modernt. Sen hade jag blivit tillfrågad av Sandra att stå som standby till hennes sista dansklasser eftersom hon varit sjuk och visste inte om hon skulle orka hela dagen. Så efter moderna frågade hon om jag kunde hoppa in. Självklart. Åkte hem lite snabbt för att käka och hade sen två klasser innan jag landade hemma i soffan framför favorit Bones.
 
Idag blev en lite seg dag, men däremot hade mäklaren haft lite att göra =) En del telefonsamtal om vårt hus, och även ett direktbud! Så jag och Simon fick bolla en hel del framåt och tillbaks. Tuffa beslut att ta framöver.
 
Imorgon har jag bokat tvättid på morgonen som en liten hjälp till mig själv för att vända rätt dygnet. På torsdag har jag nämligen introduktionsjobb bokat, så det är läge att komma ur arbetslöshetsdvalan. Imorgon blir även huset besiktigat.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: