Börjes barnbarn

föralltid

På ett sånt där smart ställe

Glömde ju bort att skriva om min frustration över borttappade köksföremål. En story om mig i ett nötskal. I och med flytt så har det inneburit en hel jävla del packande. Och jag behöver ha koll på mina grejer. Jag brukar bo och leva i organiserat kaos. Men jag har liksom koll på var allt finns. Ibland ganska precis t.o.m.
 
Så. När jag packade, så packade jag organiserat. Märkte upp. Tänkte igenom. Lite väl kan väl tyckas. Men det behövdes för att jag skulle kunna hantera flytten och uppdelningen av vårt bo. Hursom. Jag hade stenhård koll på vems som var vad och var mina grejer befann sig.
 
Men så en dag i min nya lya ska jag försöka laga mat. Ingen vitlökspress(!). Jag börjar tänka. Ingen sax. Illa. Osthyvel saknas. Och ingen ölöppnörö!!! Tre oerhört viktiga ting i mitt kök. Hur ska jag överleva utan?? Dessa låg alltså bland ett helt gäng övriga föremål i kategorin "bestick som ej är kniv/gaffel/sked". Och ordningsam som jag var vid packningen och flyttningen, så var jag bombsäker på att de hade följt med till lägenheten. Frågan var bara var? För jag mindes inte att jag hade packat upp föremålen. Men allt var uppackat. Mystiskt. Och jävligt frustrerande för en sån som mig.
 
Förmodligen hade jag packat ner eller upp skiten på ett sånt där smart ställe.
 
Frågan var nu VAR?! Jag tänkte o tänkte... Kika runt lite i köket. Det gick någon dag... Och sen....!
 
I spaghettigrytan såklart! Var annars?!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: