Börjes barnbarn

föralltid

2022

DANS & JOBB & PLUGG
Vårens termin rullade igång. Det blev domarseminarium och möten med VO i vanlig ordning. I slutet på våren blev jag vald till ordförande för VO:t. Flertalet tävlingar med olika uppdrag och extra träningar med tävlingengruppen. Våren visade sig bli min sista med halvtidsanställningen på dansskolan. Efter mycket grubblande och huvudbry, så bestämde jag mig att det var dags att satsa fullt ut på att avsluta studierna. Tanken var att ha det avklarat oavsett vart framtiden skulle leda. En hårt belastad hjärna under våren med andra ord. Dansterminen avslutades med en show för publik, nu när pandemins restriktioner äntligen hade släppt.
 
Jag började hålla ögonen öppna efter ett sommarvikariat och fick mig en jobbintervju. I juni började som "hustomte" på lasarettet. Det blev en sommar fylld med jobb och en del bad & glass i luckorna där i mellan. Avslutade på topp genom att bli påbackad i jobbcaddyn samt välta en matvagn med trucken. Kort sammanfattat var det trevligt och välbehövligt med lite nytt folk och nya arbetsuppgifter.
 
Hösten kom sedan med besked. Ordförandeskapet, som först skulle varit på prov fram till sommaren, funkade väl änna bra, så det bara rullade vidare. Det innebar mer föreredelser inför möten och även en del extra möten. I augusti blev det storträff med DSF. Känner mig som oftast lite svajjig inför att åka iväg, men väl där blir det toppen. Dansen blev det nu bara en dag i veckan för undervisning, men även en kväll med House på KAU. I september drog plugget igång och det var en riktigt bra handledare den här gången. Blev sjuk i mitten på hösten och tappade gnistan. Fick fin pepp och försökte plocka upp det igen, men det var något som skavde. Efter alla dessa turer med att försöka avsluta studierna, så kom insikten till slut - nej. Det är tydligen inte dit universum vill att jag ska vandra.
 
 
 
 
KATT
Dennis fick sig en tur till vetrinären i janruari, men blev tack o lov bättre med specialkost. I april fyllde han 1 år och Disa blev 2 år i maj. Under hösten var missarna med i Agrias kattparad.
 
 
GULDKANT
* 35 år - lunch med mamma, middag med pappa, spel + middag med älskling
* Marknad och helikopter
* Al Pitcher i Karlstad med Patrick och Simon
* Saturday Night Fever i Stockholm med pappa
* Peter & Bruno i Karlstad med Anna
* Morsdaglunch med mamma
* Cruising i Lindesberg
* Jesus Christ Superstar på Löfbergs Arena med Anna
* Våffelbruket med mamma
* Påsk, midommar och jul med familjen
* Vi som älskar nittotalet i Helsingborg med Simon
* Diggiloo med mamma och pappa
* Henrik Fexeus + Pitchers i Karlstad med Simon
* D-A-D + 2 i Karlstad med the crew
* Crossroads i Linköping med mamma
* Ella (sep) och Torstelina a.k.a Tuva (okt) föddes
 
...och alla tillfällen med fina vänner och god mat <3
 
 
 
 
 
 
 
EMMA
Slutet på 2021 var jag till naprapat och i början på 2022 var jag dit för ett sista besök. Han bedömde mig som good-to-go. Det blev dock en del sjukdom efter det och även fortsatt under året. Mer än vad jag brukar. Med summeringen klar och facit i hand, så beror det troligtvis på nån slags inre stress. Kanske maybe eventuellt. Hjärnkontoret har fått grubbla en del under året på balansen mellan jobb/plugg/dans/ideellt. Det har också pendlat duktigt i kost och rörelse, som absolut bidragit till ett sämre mående. En redig obalans som helt klart behöver styras upp. Allt är inte bara skrutt. Jag har ju fått till en finfin rutin hos - vad jag nu definitivt kan kalla - min frisör. Bokas regelbundet, och det känns snarare som att sitta och snacka himmel&jord med en polare, samtidigt som en får barret i ordning. Även lyckats få till att fixa fransarna och nån enstaka massage blev inbokat. Framförallt är jag stolt och glad över listan på guldkanten i vardagen <3 Mer av guld och en balanserad vardag - mot 2023!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: