Börjes barnbarn

föralltid

Skrivkramp

Eller något liknande har jag haft under min lilla semester. Jag har inte orkat formulera mig. Nu när jag väl ska skriva så är jag full av tankar. Kommer kanske komma ett väldigt förvirrat inlägg senare. Under semestern har jag badat och bara tagit det lugnt. Simon och jag kom äntligen iväg till Göteborg. Åkte på torsdag morgon och gick på Liseberg. Vädret var hyfsat, men framåt kvällen började regnet ösa. Dock var jag redan ganska genomvåt efter en Flumride tur med ett annat par. Det var ganska tung lastat och vattnet hälldes över oss. Vi åkte det mesta. Simon tvingade mig upp i Kanonen, och det var läskigt, men värt det. Önskade dock att vi hade haft mer tid så man kunde åkt den fler än en gång. Balder var skön också. Uscha mej =) Sov på helt klart dugligt hotell där frukost ingick. På fredagen knallade vi runt på Avenyn. Köpte inte så mycket, men det var mysigt ändå.

I fredags började jag skolan. Och jag är verkligen avundsjuk på lillebror som började 6-års och skaffade polare redan efter första dagen. Tänk när man var liten och man inte hade den blekaste aning om vad fördomar var för nånting. Fjärilar i magen hade jag. Skulle träffas på Karlstad järnvägsstation. Ingen på kursen fick reda på vart vi skulle. Efter en saftig bussreda passerade vi norska gränsen och då hade vi minst halva resan kvar. Vi hamnade uppe omkring Imsdalen (norksa fjällen) och Gåla-säter. Kursen heter Ekosofi, kultur och miljö. Lät spännande & intressant, och det var det verkligen. Men samtidigt väääldigt djupt, brett och stort. Efter första föreläsningen längtade jag hem, hade huvudvärk och kände att jag hade hamnat väldigt fel. Detta ändrades ofta under hela helgen. Det gick upp och ner, och under hela helgen funderade jag på om jag skulle fortsätta gå kursen eller hoppa av. Mer om detta i nästa inlägg som kanske kommer vara ytterst förvirrande...

Men nu vet ni vad jag gjort under min lilla semester.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: