Börjes barnbarn

föralltid

Pilates

Fanns inte tid till att skriva igår. Älsklingen hade ju kommit hem, visserligen jobbade han, men på morgonen satt jag filade o slipade o fick spel på mitt arbete. Det skulle ju lämnas in. Missade den första bussen, som jag hade tänkt och ta, men det var ju ingen panik. Kom in tillslut och fick fixa till lite små saker som lärarna såg att jag missat. I´m done! Arbetet är inlämnat! Det var en kombinerad känsla av underbart och tveksamt. Underbart att bli av med skiten, men tveksamt.. tänk om jag glömt nått? Man skulle kunna hålla på i evigheter med nått sånt där och ändra.

Åkte hem. Morsan ringde och var sugen på lite semlor, så jag gick ner och köpte. Upp till huset för att äta upp dom och sällskapa lite. Simon ringde och var på väg hem, så jag knallade hemåt. Umgicks lite innan jag skulle iväg och prova på pilates... hm.. det var... intressant. Jag var ju sist in och hamnade ju då längst bak och såg ingenting. Rörelserna blev ju då lite mina egna ibland kände jag och sen försvann allt det hon som vart man skulle andas in och ut. Det blev helt rörigt i skallen på mig. Och när vi andats ut och hon sa att nu ska vi andas in och göra den här rörelsen.... då hade jag redan gjort typ 4 inandningar =/ Tanken är ju att man ska göra en in- eller utandning på varje rörelse typ, så man ska ju göra i sitt eget tempo, så förhoppningsvis blir det mycket lättare efter några gånger. Det var jävligt soft träning iallafall. Stundvis så låg man ju och fundera på om det här verkligen hjälper?? Om det ger nånting vill säga.... Alla som kan den här skiten säger ju att det gör det , men då kanske man ska kunna det också - göra rätt liksom...

Jahopp, nu blev det ytterligare ett så här långt och fult inlägg. Blir så när jag inte uppdaterar oftare. Idag blir det badhus, sen måste jag fundera på om jag ska stanna hemma och kolla på programmen jag missade i onsdags eller följa med Simon in till Degerfors och käkade lite smörgåstårta och umgås lite med hans morsas familj.....? Det märks....

Kommentarer

  • Mia säger:

    Tack för besöket på min blogg :-)

    Jag har faktiskt funderat på att prova på Pilates det känns som det skulle passa mig.

    Ha det gott!
    Kramiz

    2007-02-17 | 11:03:42
    Bloggadress: http://studentmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här: