Börjes barnbarn

föralltid

Midsommar helgen


Midsommarafton spenderades i stugan med familjen. Åkte ganska tidigt. Vi plockade blommor, dukade, städade lite, gjorde kransar, åt mat, kastade pil, spelade fia med knuff och åt ännu mera mat. Hermansson var med oss. Pojkarna spelade kubb. Farsan fixade en midsommarstång, men det blev inte så mycket dans runt den pga vädret. Älsklingen kom ut lite senare och Hermansson åkte hem. Och sen även familjen. Jag och Simon stannade kvar och sov över. Lyssnade på musik, kastade lite mer pil och åt kex och godis. Sov dyng gött.

Dagen efter åkte vi en sväng in till Kristinehamn för att få röra lite på oss. Handlade lite på ICA maxi. Tillbaka till stugan igen. Kastade ännu mera pil. Familjen kom ut bortåt lunchtid för att käka riktig midsommarmat. Gårdagen innebar lite midsommarmat fast i en annan variant. Jordgubbar blev det ju självklart också. Både midsommarafton och dagen. Simon och jag packade ihop och tog en sväng förbi Baggerud för ett dopp. Ruggigt kallt var det faktiskt (igen, som sist vi badade i Vänern). Dock var det väldigt skönt sen när man hade varit i ett tag. Sen fick vi ganska bråttom hem. Hade blivit bjudna till en chill kväll hos Nettan och hennes nya, alldeles egna lägenhet =P

Det blev fest med andra ord. Vin, öl, sprit och sist och minst (men även mest) shots... Blev kanske en eller två... eller kanske fem för många av dessa små jävlar. Singstar kopplades in, och jag sjöng halsen av mig. Tondöv och full. Skit bra kombination... Ett besök på toaletten på morgon efter, och jag mådde relativt bra resten av dagen, som var så chill den kunde bli.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: