Börjes barnbarn

föralltid

Ärlighet

Ärlighet varar längst heter det ju, så jaaa.... hrm.. jag har syndat. Egentligen hela 3 gånger till och med. Inte bra! Humöret har, trots det, varit stabilt. Första synden var för någon dag sen, då allt helt plötsligt bara blev skit. Jag vet inte hur det gick till. Det plötsliga fallet dök upp från ingenstans och jag vägrade allt. Satte mig totalt på tvären till allting... inkl. maten. Slutade med en pizza. Andra gången vill jag säga att jag inte var ensam om att bidra till synden. Och tredje gången blev idag då hela klassen drog ut och käkade. Det är ju faktiskt sista dagen innan lovet, så jag räknar inte riktigt det som en synd. Lite surt känns det, eftersom jag syndat, men gjort är gjort. Nu är det bara att försöka hålla mig till det jag började så bra med. Jag ska klara det!

Seg morgon. Ville inte upp. Missade bussen, så Simon fick skjutsa in mig. Blev lite knabb, men det fick lägga sig. Skolan var väl okej. På första lektionen kollade vi på en film som delvis handlade om jämnställdhet: "Thin ice". Handlar om indiska tjejer som vill börja spela hockey. Sen hade vi Human Biologi, och jag var inte alls sugen på det. På första passet hade vi genomgång på cykeltestet, och på andra skulle vi genomföra det. Min grupp hann inte riktigt klart, men jag hann iallafall både cykla och vara testledare. På hemvägen var ju tvungen att svänga förbi skidshopen och säga att jag inte kunde hyra där, fast jag sagt att jag skulle det, fast på ett lite snällare sätt. Det var skit jobbigt! Jag lyckades iaf. Halv stressad råkar jag missa en gammal klasskompis. Han hade sett mig. Vi snackade hela vägen, och sen fick vi en till part i snacket i form av en bekant. Det var riktigt kul att träffa klasskompisen. För ett tag sen stötte jag på en annan gammal klasskompis 2 gånger på 2 dagar. Tänk er oddsen för det. Har inte pratat med snubben på skit länge, och så stöter man på honom sådär.... ballt...

Dagens:
Humör:
Dugligt
Klädsel: Mysbrallor & tröja
Frisyr: Bort med luggen
Dryck: Trocadero
Mat: Syndat
Träning: Packa, och jag hoppas på en promenad idag
Väder: Skönt
Låt: Red Hot Chili Peppers - Snow (Hey Oh)
Pryl: Väska
Toppen: Träffa gammal klasskompis
Botten: Att jag har syndat
Vill ha: Kraft

Kommentarer


Kommentera inlägget här: