Börjes barnbarn

föralltid

Bookcrossing

Igår var jag barnvakt åt lillebror... IGEN. Den här gången skulle vi vara hemma i huset och min bror skulle passa den äldre lillebrodern. Yeah right? Jag kom upp till huset omkring 16... nästan direkt efter att jag kommit så sticker min bror. Han skulle träna halv 7! Klockan var 4. Så då fick jag passa båda två, och då gick mina planer åt helvete. Vi åt mat iallafall och det gick bra. Sen ringde jag efter Simon, och frågade om han kunde komma med ett sällskapsspel hemifrån mig, som vi kunde spela ihop alla 4. Och så blev det. Det gick bra och var faktiskt trevligt. Sen blev det barnprogram och kvällsmat. Jag skulle lägga den yngsta och den andra är ju så pass stor att han kan lägag sig själv. Ungen somnade. Jag gick ner och skulle käka min egen kvällsmat, kolla på film med pojken och framförallt SLAPPNA AV. Yeah right? Efter en halvtimme dundrar brorsan in. Dumpar/Hämtar lite grejer och drar sen igen. Minuten senare kommer lilla lillebror ner. Då hade ju han självklart vaknat av brosans dundrande. Tack så jävla mycket! Jag var helt jävla utpumpad efter den dagen. I skolan hade vi ju haft redovisningar och opponentskap från halv 9 till 15! Halleluhja....

Jag var givetvis trött imorse när det var min tur att opponera, men det gick bra iallafall. Det var ju inte så svårt, men man kände sig lite smått elak. Lite trevligt att vara elak för en gångs skull visserligen. Anyway. Dagen fortsatte med Human Biologi och lite snack om Sälen. Börjar kännas lite mer safe nu. Vi var iväg och provade pjäxor till skidhyrningen också, så det är kirrat och mina lovely klasskamrater är så snälla att de hämtar ut skidorna åt mig imorgon! Det är guldvärt! Slipper jag släpa med skidor och hela kittet på bussen, om jag nu behöver åka buss in på måndag... tidigt... tidigt på måndag morgon. Nu sitter jag så i skolan fortfarande... slutade för 1,5 h sen... men jag är kvar här i Örebro eftersom jag ska på den där... *harkel* simtränar utbildningen. Den som jag totalt hade glömt bort. Känn sådär kan jag säga, med tanke på vissa detaljer... Men jag ska försöka se det positivt. Jag är aningens mycket mer lugn och mindre stressad idag, än igår. Eller ja.. stressad? Jag kände mig helt... borta... jaja... dags att kanske börja röra på sig.... Kommer inte bli så mycket till bloggande framför då, eftersom jag är i Sälen. Have fun ävrybadii

Dagens:
Humör:
Riktigt bra, men sleten...
Klädsel: Mysbrallor och en av de nyaste tröjorna
Frisyr: Fläta
Dryck: Apelsin festis
Mat: Fransk Hot Dog.... och sen firren från igår eller om det kanske var förre går...
Träning: Koncentrera sig på lektionerna och på utbildningen! (svettigt värre)
Väder: Mörkt, lagom temp.
Låt: Marie Lindberg - Trying to recall
Pryl: Pjäxor
Toppen: Snart Sälen! =)
Botten: Utbildningen och övervikten/(folks jävla problem med utseendefixering)
Vill ha: Vill INTE ha den här utbildningen

Åh shit... kom på nu i efterhand att jag glömde skriva om rubriken =) När jag kom till skolan hittade jag en sån här "Gratis bok" som vandrar runt. Dyng coolt tyckte jag att det var. HIttar man en sån bok, så ska man först registrera den, sen läsa och sen lämna ut den vartsomhelst igen.... Fika-kvinnan berättade hon hade hittade en svensk bok nere i Danmark t.o.m =P Ballt va?

Kommentarer

  • SysterYster säger:

    Det är ju hur coolt som helst... Kan du möjligtvis skicka länk till sidan som de där böckerna hör till? Funderar på att lämna ut lite böcker själv... :) *hihi*

    *kram*

    2007-03-09 | 20:51:01

Kommentera inlägget här: