Börjes barnbarn

föralltid

Ståplats

Hade tänkt att gå upp tidigt idag (och alla andra dagar då jag börjar senare) för att ta en morgonpromenad, men usch vad trött jag var. Insåg ganska tidigt att det inte skulle bli någon promenad. Jag låg kvar i sängen ganska länge och bara njöt, för det var riktigt skönt att bara ligga. På bussen blev det inte mycket njuta av. Den var tvärfull. En satans skolklass. Fick stå hela vägen. Stod mellan en kvinna och en man, som hade precis samma åsikter som jag... orkade dock inte diskutera saken, utan pluggade in MP3:n... Engelska som första, sista och därmed enda lektion. Till en början var jag ensam, men sen droppade det in två till. Sen var det bara att åka hem igen. Det som jag kände på mig hela dagen från den fulla bussen på morgonen, blev bekräftat. Skolklassen som hade åkt in på morgonen, skulle ju givetvis hem också... och givetvis med den bussen jag skulle åka hem med. Bussen blev åter full. Den här gången behövde dock ingen stå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: