Börjes barnbarn

föralltid

Fullt upp

Har kommit hem från paddlingen. I fredags alltså. Det var helt okej. Lite tungt var det att paddla. Började fram, men provade sen att sitta bak och styra. Det var faktiskt inte så svårt. Jag var lite rädd att det skulle bli sick-sack för hela slanten över Svartälven. På kvällen blev det mys vid brasa och en lek hann vi med. Jag som var sjuk blev dyng trött och tackade för mig och kröp in i tältet för att nanna. Sov ganska bra. Drömde om att klassen var på spökjakt, och så hade jag tydligen (kanske) gråtit i sömnen. Hm....

Helgen blev lugn. Still sjuk. Åkte till Bergvik på lördagen med älsklingen. Skulle leta på mors-dag present åt morsan. Hon vill ha ett förkläde, men det fanns bara sånna här små fula som inte täcker ordentligt. Köpte en sänglampa, spel och minneskort till mitt playstation. Det var älsklingen som betalade, eftersom jag är dyng pank i några dagar till. Kvällens underhållning blev alltså tv-spel för hela slanten. Söndagen firade vi mamma lite smått sådär. Hade träning i badhuset också, med hela fyra tappra. Spelade lite mer tv-spel.

Och nu sitter jag här....
I skolan. Sista veckan. På fredag är det slut. Veckan är full av events. Idag blir det konst på slottet och bergsklättring. Det sista får jag dock dissa. Imorgon ska vi hålla i lite aktiviteter för låg- och mellanstadie elever. Onsdagen bjuder på en friluftsdag eller nått. Den kanske bojkottas pga spex, på eftermiddagen är det möte med jobbet och min älskling fyller år. Torsdagen har vi klassdag, ska titta på teater och spela frisbeegolf. På kvällen blir det spex. På fredag är det avslutning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: