Börjes barnbarn

föralltid

Hemmfrü igen

Nu är hemmafrün tillbaka. Hon har varit på semester (legat på latsidan) ett tag, men nu är hon här igen. Jag hade bokat tvättid till idag. Den absolut tidigaste tiden. Lite sådär dumsmart. Det är ju dumt eftersom man måste upp så tidigt, men också smart eftersom jag inte får börja vända på dygnet - vilket jag har varit på god väg att göra. Dumsmart alltså. Nu hänger tvätten på tork eller rumlar runt i torktumlaren. Den är nog visserligen klar, men jag vill inte springa ner nu och riskera att missa mamma som kommer hit med Wille. Jag ska vara barnvakt en liten stund, så morsan kan få vara hemmfrü ifred. Med en rastlös 6-åring i huset blir det inte mycket gjort kan jag tro. Så han får komma hit och bli av mest raslösheten för en liten stund iallafall, för sen ska jag cykla inåt stan för att möta upp baby boy (Mr Ost). Vi ska en sväng förbi systemet och inhandla inför imorgon, ifall det kan tänkas blir något =P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: