Börjes barnbarn

föralltid

Närträff

Det gick bra med båda grupperna i onsdags. Mina egna simmare var riktigt duktiga dessutom, och det är himla kul som tränare. När jag kom hem läste jag ut boken. Det var duktigt gjort =D

image228
Här har vi några av mina simmare som leker strandade sälar efter ett tufft syrapass...



Igår och idag har jag varit i Karlstad på närträff. Igår började vi med en föreläsning om fiktiva berättelser. Sen hade vi drama. Det var jätte kul! Ett bevis på att man aldrig blir för gammal för att leka. Den dagens rejäla sanning. Lunch. Fortsatte med media. Skulle sätta ihop en film av bilder och lägga på musik. Vi fick hitta på eget tema, och min grupp hade värsta grymma idén. På slutet när vi skulle spela upp filmerna, så tog det en evighet för vår film att spara ner sig på usb:n. När det väl blev klart, så gick den inte att visa. Surt!

Idag började vi med musik. Skulle ha den efterlängtade(?) uppspelningen på gitarr. Lite nervöst sådär, men vi började med indiansången och lekte med rytminstrument. Det var kul, och spänningarna släppte lagom till uppspelningen, som gick bra. Sen fick vi sätta ihop ett eget musikarrangemang utifrån en text ur boken som jag läste ut i onsdags =P Svinalängorna. Fan vad bra vi var! Vi forsatte med bild, vilket jag inte såg fram emot alltför mycket. Jag är ju kass på bild! Det jag kan rita är typ blommor, hjärtan och streckgubbar.. så ja.. min bild blev ju självklart med dessa ting. Fast det var ett roligt upplägg på lektionen annars, så det gjorde det hela lite roligare än vad jag hade förberett mig på kanske. Det tråkiga var ju att jag under största delen av lektionen önskade att jag var lite konstnärligare av mig.

Kommentarer

  • bliXten säger:

    Så tänkte jag med när vi hade den närträffen och skulle måla, rita och så... Hade ni Arno eller?

    Kram.

    2008-04-26 | 13:17:10
  • bliXten - igen! säger:

    Är han inte gullig? hihi... Lite blyg i sin framtoning. I alla fall uppfattade jag honom som det. Missade dig på msn idag - igen! Men, men... vi kanske hinner höras av senare i veckan!?

    Kram så länge!

    2008-04-28 | 20:58:33

Kommentera inlägget här: