Börjes barnbarn

föralltid

Fyndat

Mamma ringde idag och ville ha mig till barnvakt. Hon var sugen på loppis. Hon hade inte fått tillräckligt igår. (Var på loppis i Kristinehamn igår med familjen). Jag hade samtidigt funderat på secondhand butiken. Så jag väckte älsklingen och hämtade mamma. Drog till secondhand butiken och tog två loppis också när vi ändå vår igång. Inhandlade 9 pocketböcker, tyg som vi ska göra kuddfodral av, en pepparkvarn, iskuber (formade som bollar) och två krukfat. Det hela gick på 125 svenska kronor.

Böckerna är jag ruggigt nöjd över. På secondhand butiken hittade jag Pojken som kallades det och Pojken som inte fanns. De högg jag direkt. Sen hittade jag båda Bridget Jones böckerna. Hugg! Hittade en annan bok från samma författare, Helen Fielding. Sen blev det också Om en pojke. Hugg hugg. 6 böcker för 10 kronor där. Hittade även Sagan om de två tornen som jag blev lite sugen på, men nej. På sista loppiset hittade jag de sista två böckerna i Ringentriologin, och poff, så hittade jag även den första i serien. HUGG. De tre fick jag för 5 kronor. Skapligt nöjd! =D Nu har jag att roa mig med när kurslitteraturen blir lite trist i längden... =P

     

Kommentarer

  • SysterYster säger:

    Men... jag vill också på loppis och fynda juh! :S Ah well, vi hade det bra på vår roadtrip med far istället, så det gick nog på ett ut. :D



    Kram.

    2009-08-30 | 10:56:37

Kommentera inlägget här: