Börjes barnbarn

föralltid

Lever

Jo, man känner ju att man lever när det går i det här tempot. Och ändå är det inte experssfart. Igår var jag barnvakt på tidiga em. Direkt iväg på möte om Funky. Hem och äta fort som fan. Och sen blev det till huset för att gå husesyn. Åkte hem till m&p för att checka tid och plats för morgondagen (idag alltså). Tanka bilen också. När vi ändå var i farten så drog vi ut till "farbror Sven" så Simon fick se stället också. Sen när vi kom hem hade vi tänkt oss en film, men vi var så uppe i varv så vi fortsatte vara effektiva och fixade både det ena och det andra.

Idag försökte vi komma upp med tuppen för att tvätta. Jag hade bokat tvättiden, men det var Simon som behövde tvätta. En annan har ju fått rutin på tvättning, så jag har fan ingen tvätt att tvätta =P Men vi kom inte upp, och vi insåg att vi inte skulle hinna. Simon skulle ju iväg och byta däck på släpet/kärran. Jag hade tänkt följa med så jag kunde stanna i badet och ringa några simmare om den nya tiden. Men det var lite väl tidigt för att ringa till folk tycker jag. Så jag stannade hemma istället och anmälde mig till Bliss Day och kollade upp tåg osv. Utbildningen är ju redan nu på fredag. Snabba ryck. Hade det varit för lite mer än ett år sen hade jag varit så lilleskuttig att jag antingen inte anmält mig alls, eller så hade jag inte kunnat fokusera nu. Framsteg måste jag säga.

Punka på däcket var det tydligen också. Vilket flyt man kan ha? Så Simon skulle dra ner i garaget och se om han hittar något däck som passar. Anyway. När han är klar med det ska vi upp till m&p vid 12 och åka med mamma och bonusbröder till Karlstad. De ska i ärenden. Jag och Simon tar en sväng i Karlstad centrum. Inte ofta man går där. Det ska bli kul att göra lite annat. Efter Karlstad drar Simon iväg en sväng och jag tänkte dumpa mig själv i badet och ringa de där samtalen då istället. Större chans att folk är hemma på em.

Yes. Så ser tisdagen ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: