Börjes barnbarn

föralltid

Funkyshow 2

På söndag förmiddag, före Luciadoppet, var det dags för Funkyshow i Kristinehamn. Strul har det varit med Funky både i kga och i krh. Men det har allt blivit bra tillslut.

Rebecka kom och hämtade mig. Sena var vi båda två, så vi kom iväg sent, tyvärr. För sen i Kristinehamn så körde vi helt fel och blev ännu mer sena. Väl på plats blev det ändringar av manuset som vi hade skissat ihop. Så det var bara att strukturera om. Jag och Rebecka hade blivit tillfrågade om vi kunde vara konferencierer. Med fyra danser och ombyten, så det kändes det lite svettigt, men det var lika bra att ta på sig det. En utmaning och ny erfarenhet blir det ju iallafall.

Vi drog igång med genrepet, och då strulade musiken =/ Det hackade i låtarna vid minsta lilla danshopp nästan. Framförallt i min och Rebeckas låtar. Vår vanliga tur kände vi. Genrepet drog därmed ut på tiden och showen kom igång lite sent. Men när vi kom igång så flöt det på jättebra. Jag och Rebecka samspelade utan dess like och fick till både ombyten, barnpassning och konferencier snack med bravur. Vi är bäst! Under showen så hackade det bara i två låtar, och det var endast små hack/hopp i låtarna, så vi kunde köra på ändå. Det är tur att jag och Rebecka kommer att ses på den egna dansen nästa termin. Annars skulle det kännas väldigt tomt.


Jag och mina Funky Kidz i krh

Kommentarer


Kommentera inlägget här: