Börjes barnbarn

föralltid

2009 - Året som gått

Januari: Första månaden på året innebar studier. Ute i sista minuten pga mindre plugg under julhelgen. Pluggade till min första tenta och lyckades även försova mig på självaste tentadagen. Vi har grejat i lägenheten i form av nya gardiner, ny tv och massa städ för att få plats med Simons grejer. Vi blev sambos "på riktigt". Jag hade ett krig med badkaret. Sprintercup och Fångarna i badet avverkades. Jag var på 70 års kalas och besökt akuten efter en utekväll.

Februari: Höjdpunkterna den här månaden var återträff med folkhögskoleklassen. Jag fyllde år och bjöd på mat hemma i huset och fest med järngänget. Fick pengar att köpa negativscanner för. Pluggade och sådär i vanlig ordning och tittade på melodifestivalen.

  

Mars: Skaffade mig en ny frisyr. Såg Bedtimes stories på bio och jag testade combat.

April: Massa mat och kalas i april. Lillebror fyllde 8 år, det var kalas hos Emelie, kalas även hos storebror med sambo, åt påskmat hos min farmor och annan mat hos andra farmor. Det var även fest där det snackades shop express. Jag hade VFU på dagarna. Åkte skidor i Sälen. Omstuktureringar i föreningen. Funky Kidz hade avslutning och show. Åkte även på ett läger med skolan.

      

Maj: Uppstart med mina nya grupper efter omstruktureringen i april. Var på intervju på Manpower och fick gå en utbildning på Recip där jag skulle få jobba extra. Jag åkte på Ledarcamp i Skövde. Tittade på Eurovisions song contest och på Rising Stars med Helen Sjöholm. Jag och älsklingen åkte mc-tur den sista maj och tog oss ett första dopp!

Juni: Tenta dags igen och sen var det skolavslutningar här och där. Firade sambons födelsedag tillsammans med natioanldagen med blågula "dammsugare". EU-val. Vi fick förorenat vatten och föreningen tog till med en tyst manifestation mot badhusstängningen. Jag började jobba på Recip och firade midsommar hos sambons polare. Michael Jacksson avled.

 

Juli: Jobbade, sov och åt. Så inledde jag juli. Fortsatte med en mazdatur till hargebaden, motala och vadstena. Jag gick på sminkrådgivning, färgade håret rött och bästavännen tog bilder på mig och älsklingen. Allt detta inför vår kommande förlovning. Förlovningsfest först med familj och sen med vänner.

  

Augusti: Putte i parken och Funky Kidz utbildning i Vallentuna. Det plockades svamp och blåbär, min cykel blev snodd och jag fyndade böcker på loppis. Sen blev det kursstart och studierna drog igång igen.

  

September: Jag hade min första omgången som Funky instruktör. Jag fick nytt jobb via Manpower. Nettan fyllde år och det blev fest. Omotiverad som aldrig förr med studierna. Patrick Swayze avlider.

Oktober: Läger i mattila där jag mötte årets första snö. Började träna inför instruktörsdansen. Jag var funktionär i badhuset. Men året händelse: Jag och älsklingen åkte till THAILAND.

        

November: THAILAND. Problem med örat när jag kom hem. Aningens roligare var tjejfesten och en ny period VFU som började. Träningen med vattenbaletten var i fullgång och Funky Kidz hade avlsutning och show.

December: Upptäckte att katten äter pepparkakor. Underbara Luciadoppet. Instruktörsmöte. Besökte kurskamrat som fått bebis. Gick på teater med mamma. Fick några dagars jobb. Julhelg och nyår.

        

Kommentarer

  • Annika säger:

    Här var det en massa att läsa! Roligt! Jättekul att skriva/läsa om året som gått, det borde jag också göra. Tack för tipset! Om jag nu pallar....

    Kram och Gott Nytt År!

    Carpe Diem, ja Carpe hela året! :-)

    2010-01-02 | 19:42:45
    Bloggadress: http://ankanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här: