Börjes barnbarn

föralltid

Äventyr med buss

Det blev inget ute på innedagen idag. Det var lite kallt för det och tiden rullade på snabbt och det var väldigt intressant inomhus med den föreläsaren/pedagogen. Nu är det "bara" ett vetenskapligt arbete kvar i den här kursen - i min inriktning. Galet. Det känns som det var nyss jag skrev att jag skulle börja inriktningen och jag minns att jag skrev om hur taggade jag var. Ganska intressant med tanke på hur otaggad jag är nu. Hmm..

Annars har det blivit ett litet äventyr med buss de här innedagarna: kontantfritt.... chauffören och därmed även bussen och passagerare höll på att inte komma uppför isig backe, vi kanade ner istället... och idag gick det inte att stänga dörrarna på bussen, så vi fick åka och byta buss (vilket gjorde att jag kom sent, tur att man inte hade tenta, då hade jag kommit sent på ytterligare en tenta).....när jag väntade på bussen så hittade jag ett körkort..... väl hemma så missar chauffören en hållplats (dock inget ovanligt) med råge för att han pratade i mobil, illa.... och på stadsbussen fick jag uppleva den mest ryckiga resan nånsin med en chaufför som inte riktigt kunde det där med att hålla jämn gas...

Det är ganska mycket man får uppleva när man åker buss. Idag blev det andra gången som jag får åka med till bussgarage och byta buss. Jag har också varit med om en chaufför som vägrade ta emot en stor sedel/växla (dock inte mot mig, utan en annan). Missade hållplatser har hänt både en och sju gånger skulle jag tro. Vilket äventyr.

Kommentarer

  • Erika säger:

    Jaa, det får vi verkligen hoppas. Ibland kan dem som man tror på minst verkligen träda fram =)

    2010-01-08 | 18:17:41
    Bloggadress: http://ikaaan.blogg.se/
  • Angelique säger:

    Huhu.. ja, att åka buss här i stan iallafall kan vara minst sagt ett äventyr :)

    2010-01-09 | 00:17:22
    Bloggadress: http://kinkykitten.nu

Kommentera inlägget här: