Börjes barnbarn

föralltid

Barnvakt

Sådär då =) Då var jag hemma igen. Jag har varit barnvakt åt CC kollegans tre kidz (tvillingpojkar 4 år och en 1,5 årig pojke) när hon skulle gifta sig. Jag och älsklingen åkte hem till dom vid halv 12 och sen åkte jag med till kyrkan. Jättefin vigsel. Första gången jag var på bröllop sen jag var typ... väldigt liten. Vet inte hur gammal jag var när moster gifte sig. Anyway. När vigseln var slut blev det lite fotografering. Inte lätt att få till en bra bild med tre små barn. Duktig fotograf dock tyckte jag. Han kunde några knep när det kom till att fota barn.



Efter fotograferingen skulle jag åka hem med barnen. Då blev det protester av ena tvillingen. Enorma protester. Så väl hemma sen så ville han inte följa med in, men när han hade fått vara i fred och vi andra hade börjat kolla på Ice Age med en glass så dök han upp =)

Leka leka leka leka... Lite mat också. Mer lek. Kvällsmaten och sen var det natten. Minstingen däckade vid matbordet  =P De andra två läste vi varsin saga för och sen somnade de kort efter det (YES!) Minstingen vaknade sen igen och var vaken med oss när vi tittade på filmen Sex and the city. Sen sov vi allihop. Jag var lite orolig att de skulle vakna och bli ledsna, så jag hade svårt att somna med tillslut så. Somnade kanske vid 12/halv 1. Vaknade sen och var överlycklig över att jag lyckats somna och tippade på att klockan var vid 6. Den var bara 2. Haha. Faaan =P

På natten/tidigt på morgonen kom ena tvillingen in till oss och sov mellan oss. Fick mig en och annan spark när han låg där och rullade runt. När han vaknade sen strax före 7 gick han ut i vardagsrummet och bläddrade i lite böcker. Halvtimme senare gick jag upp och minstingen vaknade. Väckte den tredje och käkade frukost vid 8 och gjorde oss i ordning. Lite chill inne innan vi tog en glass och gick ut och lekte tills farmor dök upp (räddade! haha =P)



Haha, det har varit ett riktigt äventyr att passa tre små barn. Men överlag har det faktiskt gått riktigt bra. Lite testad har man blivit också. Det har varit intensivt och det har varit kul att få känna den här känslan... stillheten, tystnaden... när barnen somnat på kvällen. Första djupa andetaget när man slappnar av. Ujujuj. Roligt har det varit. Älskingen sammanfattade det hela riktigt bra: det har varit både eggande och avskräckande =)

Nu blir det mat och bad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: