Börjes barnbarn

föralltid

Kvällspromenad

Det är underbart skönt ute på sommarkvällarna. Perfekt temperatur. Jag tog mig en sväng ner runt udden vid sjön. Solen håller på att gå ner och vattnet ligger helt blankt och stilla. Så vackert.

Under dagen gjorde jag inte värst mycket. Sov väldigt länge. Vaknade med ett litet ryck och skulle väcka älsklingen för jag trodde att han hade försovit sig... hrm.. klockan nio. Sängen var bäddade bredvid mig och han hade redan jobbat två timmar. Jag somnade om.

På eftermiddagen var jag iväg till barnmorskan. Jag samlade äntligen mod till mig igår och ringde och bokade tid. Har varit utan p-piller sen oktober ungefär. Jag har dragit mig för att uppsöka barnmorska eftersom jag fick höra om andra som blivit nekade pga deras övervikt. Jag ville inte göra mig besvär att gå dit då bara för att få höra att jag är tjock och inte få med mig några piller hem.

Anyway. En mycket trevlig barnmorska. Enda problemt är ju min övervikt. Men jag fick för tre månader. När de har passerat så ska jag dit igen och har förhoppningsvis gått ner lite i vikt iaf. Blir att satsa ännu hårdare nu.

Kvällen har också innehållit ett dopp i sjön, lite Bones givetvis och nu är det So you think you can dance. De har ju förövrigt gjort om reglerna där. De ha bara tagit ut 10 dansare och nu dansar de med en "all star", alltså en från tidigare säsonger. Riktigt bra upplägg faktiskt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: